Extra harde schijf van 1 TB verwijderd via partities

Status
Niet open voor verdere reacties.

AnnaOakes

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2014
Berichten
13
Hai,

Ik heb per ongeluk mijn extra harde schijf verwijder via partities. Ik had ergens gelezen dat je via partities extra ruimte aan mijn schijf kon toevoegen. Ik had namelijk per ongeluk op die schijf gemaakt en toen veranderde het aantal GB; 1 TB naar 31,9 GB. Is het mogelijk om die schijf met 1 TB terug te krijgen? Ik heb niet zo veel verstand van computers.

Alvast bedankt!

Anna
 
Ja, op bijna dezelfde manier als je 'm hebt verwijderd. In datzelfde scherm kun je de ongebruikte 'ruimte' van een schijf weer'activeren.
Ik neem aan dat je de truuk hebt uitgevoerd in configuratiescherm, systeembeheer, computerbeheer, opslag, schijfbeheer?
 
Laatst bewerkt:
De schijf bestaat niet meer, geloof ik. Ik heb het via partities verwijderd, ik kan het niet meer vinden.
 
Selecteer schijf 1, klik rechts of kies "actie".

Imho staat die in je screendump recht voor jouw / onze neus............?
 
Laatst bewerkt:
Als je daar schijf 1 selecteert en je klikt rechts, dan krijg je alleen Help?
 
De eerste genoemde balkje wel ja. Bij schijf C krijg ik "openen, verkennen etc.."
 
De eerst genoemde balkje ?

In het scherm moet je schijf 1 selecteren met de muis en daarna rechts klikken. Het is volgens mij dan onmogelijk dat je geen andere optie te zien krijgt dan 'Help'.
 
Kijk nou eens naar je eigen screendumpje dat je hier plaatste. Wat zie je daar?

Ik geef je een hint : onder in beeld.....................
en lees dan alles wat in die regel staat (die met die zwarte balk.........) en er direct onder en boven, links en rechts.
 
Laatst bewerkt:
Ok, ik nuanceer : selecteer de ruimte rechts van schijf 1, (het grote horizontale vlak) oftewel de niet toegewezen ruimte en klik rechts. Wat krijg je nu voor opties?
 
Laatst bewerkt:
"Nieuw eenvoudig volume" "Nieuw spanned volume en Nieuw striped volume (niet klikbaar)", "Eigenschappen" en "Help".
 
Ik mag hopen dat je de volledige ruimte hebt toegewezen en niet een deeltje ervan?
Dan klik je weer rechts op die schijf (of de ruimte ernaast) en je kiest voor 'formatteren'.
Daarna heb je je schijf weer terug.
 
Wat nu dus ook betekent dat je geen dingetjes meer gaat aanklikken wals je de gevolgen ervan niet kunt overzien.................? (Hoop ik?)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan