Extra harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

superjude77

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2005
Beste allen,
ik wil graag een extra harde schijf plaatsen, omdat de mijne waardeloos verouderd is. Zouden jullie me kunnen adviseren wat voor schijf het best past bij mijn huidige systeem? (minimaal 200GB)
Ik voeg hierbij mijn pc-gegevens toe, en sta ook open voor eventuele andere upgrade-mogelijkheden.
Dank dank dank!!!
AIDA32 © 1995-2002 Unlimited Possibilities

--------------------------------------------------------------------------------

Versie AIDA32 v3.10
Auteur fiery@aida32.hu
Homepage http://www.aida32.hu
Rapporttype Snelrapport
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Professional 5.1.2600 (WinXP Retail)
Datum 2005-03-19
Tijd 15:22

Overzicht

--------------------------------------------------------------------------------

Computer:
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Professional
OS Service Pack Service Pack 2

Moederbord:
CPU Type Intel Pentium 4A, 2000 MHz (5 x 400)
Moederbordnaam Onbekend
Moederbord Chipset Intel Brookdale i845D
Systeemgeheugen 256 MB (PC2100 DDR SDRAM)
BIOS Type Award Modular (08/29/02)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM1)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM2)
Communicatiepoort ECP-printerpoort (LPT1)

Scherm:
Video kaart Matrox Graphics Millennium G400 AGP (16 MB)
3D-Versneller Matrox G400
Monitor Iiyama ProLite 38 TXA3811/3821HT

Multimedia:
Geluidskaart Intel 82801BA(M) ICH2 - AC'97 Audio Controller [B-5]

Opslag:
Diskettestation Diskettestation
Harde schijf ST38410A (8 GB, 5400 RPM, Ultra-ATA/66)
Optische Station ATAPI CD-ROM 50X
Optische Station LITE-ON LTR-48125S (48x/12x/48x CD-RW)

Partities:
C: (FAT32) 8204 MB (884 MB vrij)

Invoerapparaten:
Toetsenbord Standaardtoetsenbord (101/102 toetsen) of Microsoft Natural PS/2-toetsenbord
Muis PS/2-compatibele muis

Netwerk:
Netwerkkaart ADSL USB Modem LAN Adapter (212.238.241.172)
Modem HSP56 Micromodem

Peripherieapparaten:
Printer EPSON Stylus C60 Series
USB-apparaat ADSL USB Modem LAN Adapter

Debug - PCI

Groet,
Jude

Geplaatst door superjude77
sta ook open voor eventuele andere upgrade-mogelijkheden.
Van harde schijven heb ik geen verstand, maar ik zou wel een wat zwaardere videokaart kopen - 64 MB i.p.v. de huidige 16 MB.

Guus.

Dank voor je reactie Guus. un je me iets meer vertellen over videokaarten: eenvoudig te installeren? Zijn er verschillende 'merken', zo ja, welke namen zijn goed?
Groet,
Jude

Een videokaart inbouwen is niet zo moeilijk - kijk hier maar even.
Wat merken en typen betreft kun je hier eens kijken of op soortgelijke sites.
Als je tot nu toe tevreden was met 16 MB, ben je blijkbaar geen zware gamer en hoef je voor een 64 of 128 MB kaart niet meer uit te geven dan € 35,- tot € 75,-.

Guus.

Wat een geweldige links, vooral de eerste.
Dank je Guus, hier heb ik iets aan!
Groets,
Judes

Voor harde schijven zou je dan nog eens hier kunnen kijken; Maxtor en Western Digital zijn de meest verkochte merken.
Voor rond de € 100,- heb je een 200 GB schijf.

Guus.

jammer dat aida niet aangeeft welk moederbord erin zit.

Zou je Everest eens willen downloaden? Dat is namelijk de opvolger van Aida, misschien dat deze je moederbord wel herkend.

Voor sommige moederborden is er namelijk een begrenzing en soms is er een bios-update nodig.

Voor de rest zal je vermoedelijke een ata-harde schijf moeten kopen en geen sata. Daar moet je dus op letten.
Eigenlijk zijn de meeste merken wel goed.

Voor de rest zou ik NIET een nieuwe videokaart kopen, omdat je volgens mij geen spellen speelt. Om dan geld te investeren in een nieuwe kaart is een beetje onzinnig. Een beetje erg onzinnig zelfs.

Je kan dan beter een extra geheugenstripje kopen.
256 MB (PC2100 DDR SDRAM) dus erbij kopen.

Hierdoor zal je systeem sneller worden, wat je niet zal merken met een nieuwe videokaart.

Dank je marsmannetje, daar heb ik wat aan!
Ik speel inderdaad geen spellen (ik ken mezelf: eraan beginnen zou betekenen dat ik nooooooooooit meer zou kunnen stoppen) maar als ik DVD's zou willen kijken, is daar dan nog iets voor nodig qua videokaart?
De doos van het mainboard zegt overigens 'Shuttle en AV42, VIA, P4X333'.
Heb je daar iets aan?
Alvast dank voor je reactie!
Groet,
Jude

Een heel grote harde schijf is geen probleem.

Dit is je moederbord trouwens:
http://www.shuttlecomputer.de/eu/av42.htm#specificatio

Dan je videokaart: Hoe het zit met afspelen op je computer durf ik niets te zeggen: Gewoon een keer proberen! (maar bij een slecht resultaat weet je dan nog niet of het door je monitor komt, of door je videokaart).

Ik weet wel iets te zeggen over de tv-out (pc aansluiten op je tv), eigenlijk weet ik meer iets te quoten:

Gepost door Nexxennium - maandag 10 januari 2005 - 15:08 Score: 1
Het is gewoon een feit dat Matrox ten tijde van de G400 de TV-Out wél al goed voor elkaar had. Neem bijvoorbeeld overscan. Hoelang het wel niet geduurd heeft voordat ATi en NVidia dat ook eens gingen ondersteunen is gewoon belachelijk. (Van de laatste weet ik het eigenlijk niet eens)

Als ik zie wat voor een gezever mensen hebben om met een redelijk moderne kaart als een Radeon9700 Pro een beetje beeld te krijgen.. Sorry, maar dan lach ik en mijn vuistje. En barst bijna in lachen uit als ik dan de beeldkwaliteit zie.

Helaas heeft ook Matrox steken laten vallen sindsdien. De G550 bij m'n pa vind ik qua TV-Out een stuk minder fijn. (Software scaling -> rare lijnen & hoog CPU gebruik)

Het lijkt gewoon sterk dat TV-out, samen met gedegen beeldkwaliteit, een ondergeschoven kindje zijn. ATi en NVidia zijn vooral voor FPS-geile-mensen geoptimaliseerd.

* Nexxennium houdt zijn G400MAX nog maar even.
Dit bericht stond op tweakers.net

een videokaart heb je egt niet nodig om dvd's te kunnen bekijken, dit werkte ook behoorlijk vroeger toen ik nog geen videokaart had: ik gebruikte dan de onboard van 8 mb en dus 248 ram, die dus nog stukken slegter presteerd dan de jouwe, ook heb ik een 1.7 ghz processor en jij een 2.0, dus zal je egt geen betere beeldkwaliteit krijgen, tenzij je natuurlijk wilt aansluiten op je tv, vermoed ik dat je geen tv-out hebt, maar om daar een videokaart te moeten kopen:confused: een stand-alone dvd player is tog veel gemakelijker:) neen, een extra videokaart is werkelijk niet nodig, ook dat geheugenstripje van 256 megabyte zul je ook niet nodig hebben als je alleen maar een beetje surft. als je natuurlijk de nieuwste msn draait, dan kan dit van pas komen, want zelf ik had vroeger met 6.2 last van schermpjes die begonnen te vervagen, dit is dan uiteindelijk opgelost door extra ramgeheugen(512 nu in totaal) en een sterkere videokaart, maar als je geen last hebt met msn, dan raad ik je aan om geen extra videokaart te kopen en ram, maar dat je dan je geld besteed aan een snellere harde schijf(8 of 16 mb cache en op zijn minst 7200 rpm of zelfs al 10000) ligt eraan hoe hoog je budget ligt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan