extra intern geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jaslar

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 feb 2005
Beste whizkids,
Ik wil intern geheugen bijplaatsen, omdat 128 MB te weinig is om SIMS 2 te spelen. Het spel heeft mijn dochter met kerst gekregen. Echter, de PC lust een extra geheugen´bankje´niet. Hij wil niet opstarten.
Ik heb het eerst met een kaart van 128 MB (Dane elec) geprobeerd. Niet gelukt. Vervolgens met 256 MB (MAgic memory), weer niks. Allebei SDRAM PCI 133 kaarten.
Wat doe ik verkeerd? Ik let erop dat de kaart stevig aangedrukt is en de ´lipjes´klikken. Heb ook de kaarten verwisseld. zonder succes.
De specificaties:
Moederbord Biostar M7VKA (2 PCI, 1 AGP, !AMR, 3 DIMM)
Chipset VIA VT 8363 Apollo KT 133
geheugen 128 MB (PCI 133 SDRAM)
CPU AMD Athlon 1000 Mh.
Help een niet-technische oudere jongere a.u.b.
dank, JASLAR

hoi,
heb je het ook geprobeerd met het oude bankje eruit?
dus alleen een nieuwe erin???

Ik heb inderdaad het oude geheugen vervangen door het nieuwe bankje (in slot 1). De pc startte niet op en piepte om de 3 seconden. Ook de combinatie van nieuw naast oud werkt niet (echter geen piepjes).
Het gekke is dat het 1 keer wel lukte. Het nieuwe bankje werd ook herkend, maar na enige tijd sprong het beeldscherm op stand-by en was op geen enkele manier meer in werking te krijgen. Zijn Fujitsu-Siemens pc´s misschien erg kieskeurig wat nieuw intern geheugen betreft?
Jaslar:(

Laatst bewerkt:
Probleem is opgelost door intern geheugen van een ander merk bij te plaatsen (Corsair 256 MB via Mycom). Belangrijk blijkt ook de snelheid van de chip. In mijn geval 100 Mh (langzaam dus) i.p.v. 133 Mh. Ga (met een uitdraai van Everest) naar een winkel waar ze verstand van zaken hebben. Dus niet naar media markt o.i.d.
jaslar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan