• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Extra kolom invoegen bij sjabloon met macro's

Status
Niet open voor verdere reacties.

rojulienne

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 jan 2019
Hi allemaal!

Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat mijn vraag bij doorgewinterde Excel-gebruikers voor gegniffel zal zorgen, maar mij houdt het al een uurtje of wat bezig, tevergeefs.
Om wat orde aan te brengen in mijn wekelijkse planning, wil ik graag gebruikmaken van een sjabloon dat Excel daarvoor beschikbaar heeft. Nu laat dat sjabloon helaas alleen maandag t/m vrijdag zien, terwijl ik ook graag zaterdag en zondag erin zou hebben. Als ik de bestaande dagen kopieer en plak en daarmee zelf de zaterdag en zondag aanmaak, blijven de functies echter niet behouden. Het instellen van een 'taaksoort' (kleur) werkt dan niet meer.

Iemand hiervoor een oplossing?

Bijlagen

Jazeker! Bedankt voor de snelle reactie & oplossing!

Laatst bewerkt door een moderator:
Waarom zoveel ingewikkelds? Alles kan je met 1 dubbelklik procedure ondervangen.

Bijlagen

Activesheet gebruiken in een Doubleclick lijkt me overbodig.

Code:
or .column = 1
'.Column' zal altijd 2 opleveren waar je ook maar klikt in het bestand.

Blijf binnen de databodyrange met target dan maakt het niet uit waar het Listobject zich bevindt.

Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)Dim t As Long, ar
  With ListObjects(1)
   If Intersect(Target, .DataBodyRange) Is Nothing Then Exit Sub 'Or .Column = 1
     Cancel = True
    Select Case .ListColumns(Cells(.HeaderRowRange.Row, Target.Column).Value).Index Mod 2
      Case 0
        If Target <> "" Then Target.Font.Strikethrough = Not Target.Font.Strikethrough
      Case 1
        If Target.Offset(, -1) <> "" Then
          ar = Array(5061316, 2210034, 9466910, 15921906)
          t = Application.Match(Target.Interior.Color, ar, 0)
            If t = 4 Then
             Target.Interior.Color = ar(0)
            Else
             Target.Interior.Color = ar(t)
            End If
        End If
     End Select
  End With
End Sub

Of ?

Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
  If Target.ListObject Is Nothing Then Exit Sub

Cancel = True
  Select Case Target.Column Mod 2
  Case 1
    If Target <> "" Then Target.Font.Strikethrough = Not Target.Font.Strikethrough
  Case 0
    ar = Array(5061316, 2210034, 9466910, 15921906)
    If Target.Offset(, -1) <> "" Then Target.Interior.Color = ar(Application.Match(Target.Interior.Color, ar, 0) Mod 4)
  End Select
End Sub

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan