• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Extra kolom toevoegen t.b.v. extra aflossingen persoonlijke lening

CRPTLRS

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 feb 2024
Berichten
1
Hallo iedereen,

Helaas moest ik voor een korte periode een persoonlijke lening afsluiten, met een totaalbedrag van €5000. De maandelijkse terugbetaling bedraagt €66,15 en dit voor een periode van 120 maanden. De rente staat vast op 10,5% gedurende de hele looptijd van 120 maanden, wat resulteert in totale kosten van €7938.

Omdat ik deze lening zo snel mogelijk wil aflossen en af en toe wat extra geld beschikbaar heb, wil ik graag een kolom toevoegen aan mijn Excel-sheet waarin ik deze extra aflossingen kan weergeven (voor de betreffende maand(en)).

Om duidelijk te zijn, extra aflossingen verlagen de maandelijkse lasten niet, maar verkorten wel de looptijd van de lening naar minder dan 120 maanden (wat betekent dat ik uiteindelijk minder uitgeef). Ondanks uitgebreid zoeken, lukt het me niet om iets passend te vinden. Heeft iemand een suggestie?

Ik heb een kaal deel van het sheet bijgevoegd ter verduidelijking.

Bedankt alvast! Gr, L
 

Bijlagen

  • kostenoverzicht.xlsx
    16,6 KB · Weergaven: 3
10.5% lijkt me duur. Mag je ook versneld aflossen volgens je contract ?

met een lege S-kolom zit ik er op het einde van de rit net geen 4€ naast, dus dat valt zeer goed mee.
Nu ging ik er van uit dat je die tussentijdse extra betalingen ook netjes op die maandelijkse terugbetalingsdatum doet, anders maakt het de boel ietsje ingewikkelder.
 

Bijlagen

  • kostenoverzicht.xlsx
    35 KB · Weergaven: 4
Terug
Bovenaan Onderaan