extra laptop onder zelfde netwerknaam

Status
Niet open voor verdere reacties.

nathalieke

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 aug 2008
Hallo,

Ik heb een draadloze router (D-Link) waarop reeds 1 laptop (draadloos internet) en 1 pc (draadloos internet via Powerline) actief is. Beide zijn Vista pc's.
Nu hebben we een tweede laptop gekocht waarop draadloos internet mogelijkheid is. Ik heb op die laptop dezelfde netwerknaam en paswoord gegeven als op laptop 1, maar op laptop 2 werkt het internet niet (of bijna niet). Hij geeft 90% van de tijd een rood kruisje op het netwerkicoontje in de taakbalk. Terwijl dit op laptop 1 niet het geval is.

Weet er iemand hoe dit komt en hoe dit verholpen kan worden?
Moet ik eerst iets speciaals instellen bij de router of...?

Alvast bedankt!

Wanhopig studente

hè? Hoe bedoel je?

Ik ben totaal niet mee met die technische termen allemaal... :s

Sorry, wist dat niet.

Drivers zijn stuurprogramma's (naam zegt het al) om bepaalde hardware aan de praat te krijgen (juiste richting in te sturen).
Er zijn altijd de juiste nodig om het goed te laten draaien. Daarnaast komen er ook updates (nieuwere versies van de drivers) uit en meestal (niet altijd) is het aangeraden die te installeren.

Je kan hier achter komen door op de website te kijken of via een programma zoals driver max, driver genuis of driver magician het te laten onderzoeken. Overigens de programma's controleren en downloaden ALLE nieuwste drivers van je computerhardware. Dus altijd beter uiteraard.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan