Extra mappen in OE

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2000
Hallo,
Ik heb wat extra mappen gemaakt in outlook om mijn mailtjes te kunnen bewaren. Nu wil ik mijn computer leegmaken en deze mappen later weer terugzetten. Ik heb bij de eigenschappen van de mappen gekeken: "C:\Documents and Settings\gebruiker\Local Settings\Application Data\Identities\{315638E1-2CEF-4E90-AF17-5229276378F5}\Microsoft\Outlook Express\Mapnaam.dbx"

Maar als ik in de map "{315638E1-2CEF-4E90-AF17-5229276378F5}" kijk, tref ik helemaal niets aan. Ook niet als ik verborgen bestanden wel mag bekijken.

Wie kan me vertellen hoe ik deze mappen dan wel netjes kan bewaren???

Kies in het Outlook Express menu: Extra---Opties, tabblad Onderhoud. Klik op Archiefmap... Klik op Wijzigen. Vul een lokatie in op een andere partitie dan de C-partitie, want bij een herinstallatie is de C-partitie niet veilig.
Na de herinstallatie kun je, via Bestand---Importeren---Berichten... je berichten weer binnenhalen. De mappenstruktuur blijft helemaal behouden.
Als alternatief kun je, na herinstallatie, de (dan nog lege) archiefmap verhuizen naar dezelfde lokatie waar je hem in de eerste stap naar toe had verplaatst. OE zal dan konstateren dat daar al een archiefmap staat, en aanbieden die te gebruiken.

bavel:
dat lukt niet hoor.. ik probeer het een en ander met een map die wel weg mag, maar ik krijg steeds bijgevoegd bericht.. dus ik zal wel iets fout doen..

p.last:
oop deze manier kun je alleen maar exporteren naar outlook of exchange..

Ik heb het nu voorsalsnog alsvolgt opgelost:
exporteren naar microsoft outlook.. en vandaaruit weer importeren.. maar dat lijkt me toch erg omslachtig..

Dit is ook niet iets wat je met een enkele map doet, maar met je totale berichtenarchief! Wanneer kreeg je de foutmelding trouwens?

na het importeren.. kiezen van oe6 mappen..

Het eerste bericht in deze sectie heet "Outlook Express backuppen" en verwijst naar een ideaal programma waarmee dit een fluitje van een cent is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan