extra monitor

Status
Niet open voor verdere reacties.

balou47

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2004
Hallo.
Hoe kan ik op mijn laptop een monitor aansluiten.
Het een medion akoya
Als ik bij beeldscherminstellingen kijk,staat daar 1 monitor met als tekst er onder;
standaardbeeldscherm op standaard vga grafische adapter.
bvd harry

Medion Akoya is een hele familie - welk type daarbinnen heb je?
Er zijn desktops en laptops die allemaal Medion Akoya heten. Zo ongeveer als familie de Jong... :)

Kijk eens welke aansluitingen er op zitten, een video aansluiting moet een grote aansluiting zijn, op laptops waar een externe monitor op kan worden aangesloten is dat vaak een vga aansluiting; een D stekker met 3 rijen van 5 gaatjes, female. Die kan misschien onder een klepje zitten?

Kan evt ook met een hdmi kabel als beide daar over beschikken.

Op je laptop zit een FN-toets. Icm bijv F5 of F6 oid kun je kiezen hoe je 2e scherm moet worden weergegeven; naast je laptop, als kloon van je laptop, of in plaats van je laptop. een kwestie van proberen...

Het lukt voor geen kant...
Ik zal zo duidelijk mogelijk omschrijven wat het probleem is.
Mijn zoon heeft dezelfde laptop,als ik daar een extra monitor op aansluit werkt dat feiloos.
Als ik op beide laptops beeldscherminstellingen aanklik krijg ik de volgende verschillen
Bij mij krijg ik maar 1 monitor in beeld en bij geavenceerde instellingen het volgende:
chiptype NVDIA
dac type 8 bit
adaptertekenreeks vga
bios gegevens chip rev
totaal beschikbaar grafisch geheugen 14
toegewezen vidio geheugen nvt
systeemvideogeheugen nvt
gedeeld systeemgeheugen nvt

bij de laptop van mijn zoon
chiptype Geforce G105M
Dactype intergrated RAMDAC
Adaptertekenreeks Geforce G105m
Bios- gegevens version 62.98.59.0.16

totaal beschikbaar grafisch geheugen 1533 mb
toegewezen video geheugen 256 mb
systeemvideogeheugen 0 mb
gedeeld systeemgeheugen 1277 mb

Ik heb in het verleden mijn laptop waar windows 7 op zat veranderd in vista
dmv een cd die van Medion komt kan dit een oorzaak zijn?

nog even een aanvulling.
Er zat bij aankoop vista op dit heb door een cd van medion veranderd in windows 7 en later
terug gezet naar vista

Afgaande op de meldingen lijkt het dat de drivers niet de juiste zijn.
Er draait een specifieke GeForce G105m driver op je zoon zijn laptop maar op die van jou draait kennelijk een generieke NVidia en daar lijkt het probleem te zitten.
Surf eens naar de site van Medion en zoek op jouw type laptop. Daar vind je vast wel de juiste (W7 en Vista) drivers voor je computer, en niet alleen voor je videokaart.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan