Extra opslagruimte zonder HDD in laptop?

Status
Niet open voor verdere reacties.

occes1975

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2011
Beste dames en heren,

Ik heb misschien een domme vraag, maar kan het zijn dat er in een laptop extra opslagruimte zit?

Ik zal proberen in het kort uit te leggen:

Ik heb een nieuwe HDD van 500 Gig voor mijn laptop gekocht. De nieuwe HDD heb ik in 2 partities gedeeld en windows opnieuw geinstalleerd. Nu geeft windows aan dat ik in totaal niet 500 Gig maar 757 Gig aan ruimte heb??

Het andere vreemde geval:

Ook mijn oude HDD had ik in 2 partities gedeeld en er stond op mijn 2e partitie (d) veel muziek en films. wat ik gedaan heb is die bestanden van mijn oude HDD van de 2e partitie (d) naar het bureaublad gekopieerd, toen heb ik de oude HDD uit de laptop gehaald en de nieuwe HDD er weer in gestopt (met windows erop).

Toen ik mijn nieuwe HDD opstartte zag ik tot mijn verbazing dat de map die ik op mijn oude HDD naar het bureaublad had gekopieerd ook op het bureaublad van mijn nieuwe HDD staan?

Dus dan moet er toch op de computer zelf ook nog opslagruimte zijn, anders kan ik toch nooit die bestanden al op mijn nieuwe HDD hebben staan?? en ook dat die meer schijfruimte aangeeft dan wat die oorspronkelijk is is toch vreemd?

hopelijk is het verhaal een beetje duidelijk..

Je hebt hem toch wel afgesloten voordat je de harddisk vervangde?

Ja dat heb ik gedaan. En doordat ik nog eerst het beschermkapje eraf heb moeten schroeven zat er ook nog een aantal minuutjes tussen.
En de mapjes die ik op het bureaublad had gezet hadden een grootte van ongeveer 100 Gig.

op 1 of andere manier wil die deze cd niet "uitproberen", ik zal hem vanavond in zijn geheel installeren naast windows en dan maar kijken of het op die manier lukt. Ik kom hier vanavond even op terug.

Maar bij de installatieprocedure kan je de partities zien, en daar gaat het nou juist om. Lukt het toch weer :).

Beste MrHenkie,

Het is opgelost.

Ik heb via Ubuntu gekeken en zag dat naast de HDD van 500 Gig, nog een HDD in zitten van 320 Gig. Ik heb de laptop wat verder uit elkaar geschroefd en daar kwam de 2e HDD tevoorschijn. Het is wel vreemd, want ik heb de laptop toentertijd gekocht met 320 Gig aan geheugen, en nu zit er blijkbaar nog een HDD in van 320 Gig. Niet dat ik me daar druk om maak natuurlijk... Alleen dat het me nu pas opgevallen vind ik wel vreemd.

Als je logisch nadenkt dan kan het ook niet anders.
Maar ik wil u in ieder geval bedanken dat u het balletje aan het rollen heeft gekregen en dat zo het 1 en ander duidelijk is geworden. :thumb:

Oh graag gedaan hoor. In je eerste post stond dat je er nog een extra harddisk in had gedaan. Of heb ik dat verkeerd begrepen?
En in de status van je vraag staat nog steeds dat je vraag onopgelost is. Om te veranderen: klik op Zet status opgelost.

Dat heeft u verkeerd begrepen, ik heb er een nieuwe in gedaan, omdat de oude straks in een satalietontvanger gaat. Nogmaals bedankt en deze post kan op slot.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan