Extra plasma installeren bij Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

juntosx3

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 aug 2007
Hallo,

Ik wil graag naast mijn monitor een plasmatelevisie aansluiten op mijn computer met Windows Vista. De televisie is een Panasonic Viera TH-37PV45EH, de videokaart heeft 2 DVID-uitgangen en de tv 2 HDMI-ingangen. De videokaart is een Sapphire maar het type weet ik niet precies.
Wie kan mij hiermee helpen? Ik krijg de boel niet aan de praat.

Ik heb inmiddels beeld op mijn tv maar het lukt niet om de resolutie een beetje fatsoenlijk te krijgen (tekst is niet te lezen, resolutie is te laag). Ideeen iemand?

Met een DVI-HDMI kabel kun je de PC aasluiten op het plasma scherm.
Dat kost niet echt veel ofzo.

Met een DVI-HDMI kabel kun je de PC aasluiten op het plasma scherm.
Dat kost niet echt veel ofzo.

Ik heb hem met een DVI-HMDI-kabel aangesloten, hij ziet het scherm ook wel maar als een algemeen PnP beeldscherm (?). Ik kan hem gebruiken als tweede scherm maar de resolutie niet hoger krijgen. Misschien heb ik hier aparte drivers voor nodig?
Als ik windows opnieuw opstart krijg ik trouwens wel de tekst voordat windows daadwerkelijk start op de tv te zien en ook goed leesbaar, pas bij het aanmelden gaat het fout.

Laatst bewerkt:
PnP beeldscherm = Plug and Play = Aansluiten en spelen ofwel je hoeft er niks voor te installeren.
Heb je nog een CD van de videokaart? want zonder drivers voor je videokaart kun je niet de beste resolutie aansturen.

Op welke resolutie heb je hem nus staan dan?

Mediacentre doet het inmiddels (klein maken en dan verslepen naar de andere en dan weer volledig scherm) en die is niet echt slecht maar niet optimaal, resolutie staat op de hoogst mogelijke, ergens in de 1900. Het probleem is nu bij bijvoorbeeld internet (dan zijn de letters niet te lezen) en de verversing van het beeld, die kan niet hoger dan 30Hz, het kijken is vreselijk vermoeiend. De cd van Sapphire opent niet, ik wilde morgen even op de site kijken of ik daar nog wat kon vinden. In elk geval voorlopig bedankt, ga nu slapen en morgen even op sapphire.com kijken. Als je nog wat te binnen schiet voor die verversing hou ik me aanbevolen.
Truste.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan