Extra RAID1 met Encryptie

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrHenkie

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2011
Hallo allemaal!

Even om mee te beginnen, ik ben niet de beheerder van de computer waar het over gaat, slechts een gebruiker. Ik heb van de beheerder wel toestemming om wat harddisks toe te voegen.

Ik leg eerst het opslagsysteem van de computer uit:
1x SSD met Windows 7 (Boot harddisk)
2x Samsung Spinpoint F3 1TB in RAID1-configuratie
en in het netwerk nog een NAS van 2TB.
Allemaal zonder encryptie (maar wel beperkte toegang voor gewone gebruikers, zoals mij).

Wat ik wil, zijn 2 harddisks in RAID1-configuratie met encryptie. Nu komen de vragen:

Vraag 1: Kan je wel 2 keer RAID1 in een computer hebben?
Antwoord

Vraag 2: Hoe stel ik de RAID in (hardwarematig, softwarematig, enz.)?
Antwoord

Vraag 3: Hoe stel ik de encryptie in (geen wachtwoord invoeren bij opstarten van pc, pas als ik ben aangemeld en dan toegang wil tot de harddisk.)?
Antwoord

Vraag 4: Welke versleuteling moet ik gebruiken (ik wil snelle lees/schrijf snelheden, maar wel dat er een beetje beveiliging op zit, zodat het beveiligd én snel is)?
Antwoord

Vraag 5: Is dit allemaal wel mogelijk?
Antwoord

P.S.: ik wil een harddisk van 1,5 of 2 TB onder de 60 euro, zit nog te kijken welke ik zal nemen.

Alvast bedankt voor jullie medewerking, mrHenkie.

Hallo allemaal!

Even om mee te beginnen, ik ben niet de beheerder van de computer waar het over gaat, slechts een gebruiker. Ik heb van de beheerder wel toestemming om wat harddisks toe te voegen.

Ik leg eerst het opslagsysteem van de computer uit:
1x SSD met Windows 7 (Boot harddisk)
2x Samsung Spinpoint F3 1TB in RAID1-configuratie
en in het netwerk nog een NAS van 2TB.
Allemaal zonder encryptie (maar wel beperkte toegang voor gewone gebruikers, zoals mij).

Wat ik wil, zijn 2 harddisks in RAID1-configuratie met encryptie. Nu komen de vragen:

Vraag 1: Kan je wel 2 keer RAID1 in een computer hebben?
Dat hangt af hoeveel RAID controllers je wilt inbouwen.

Vraag 2: Hoe stel ik de RAID in (hardwarematig, softwarematig, enz.)?
Je wilt hardware raid, dat stel je in de BIOS in. Heb je daar geen optie dan kan je nog een kaart bijplaatsen.

Vraag 3: Hoe stel ik de encryptie in (geen wachtwoord invoeren bij opstarten van pc, pas als ik ben aangemeld en dan toegang wil tot de harddisk.)?
Wat je wilt stel je in Windows in. Een gebruikersnaam met wachtwoord is veel makkelijker als wat je wilt. Je weet wel het verschil tussen NAS en RAID?

Vraag 4: Welke versleuteling moet ik gebruiken (ik wil snelle lees/schrijf snelheden, maar wel dat er een beetje beveiliging op zit, zodat het beveiligd én snel is)?
Geen idee, lees eens de handleiding.

Vraag 5: Is dit allemaal wel mogelijk?
RAID 1 zal wel met een extra controller kaart mogelijk moeten zijn. Versleuteling: waarom?

P.S.: ik wil een harddisk van 1,5 of 2 TB onder de 60 euro, zit nog te kijken welke ik zal nemen. Dan moet je niet om snelheid vragen.

Alvast bedankt voor jullie medewerking, mrHenkie.

Graag gedaan!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan