Extra RAM en nieuwe grafische kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

pepinodedon

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 dec 2009
Beste mensen,

Ik ben beroepshalve dikwijls bezig met filmmontage. De laatste tijd is alles op HD aan het verschijnen en mijn pc beestje heeft hier veel last mee.

Ik vraag me af of het voldoende is om mijn pc ram geheugen op te drijven (mijn pc is 6 jaar oud, wel goed onderhouden) en een nieuwe grafische kaart te steken?
In bijlage meer info over mijn pc.

Alvast bedankt.

Bijlagen

deze computer is niet echt een upgrade meer waard vind ik je kunt beter een nieuwe computer samenstellen in plaats van upgraden van je hardware

maar als er 1 video kaart is die je kunt gebruiken voor een upgrade is het de ati HD 4670 of de 4550

Bedankt, maar mijn budget laat momenteel geen nieuwe computer toe.
Anders had ik al lang de dikste Mac gekocht voor montageprojecten :)

Toch bedankt voor je vlugge reactie.
En wat denk je van het ram geheugen? Zou het iets uitmaken om er 2 of 3Gig bij te steken? En hoeveel zou dit mogen kosten?

ik zou er 2 gb bijsteken want waarschijnlijk heb jij de 32bit versie van windows als je 3 zou nemen pakt hij de laatste gig niet meer en als jij kijkt naar wat voor geheugen er nu is zit ( pc openhalen en sticker lezen of HWinfo gebruiken ) kijk ik welke je moet hebben

Hey pepino,

Voor echt videobewerken schiet je processor echt te kort. Je kunt er dan wel meer geheugen in prakken en een dikke videokaart maar dan toch blijft je processor tekort schieten. je draait trouwens XP dus 3 gig is het max wat je dan kunt draaien wil het effect hebben.

koop 2 bankjes van 1 gig en verdeel deze over de beide kanalen (dus 1,5 per kanaal).

Nogmaals. Ik zou even doorsparen voor een nette quadcore of een i5 machine.

Alles wat je er nu pompt is zonde geld.

ik zou er 2 gb bijsteken want waarschijnlijk heb jij de 32bit versie van windows als je 3 zou nemen pakt hij de laatste gig niet meer en als jij kijkt naar wat voor geheugen er nu is zit ( pc openhalen en sticker lezen of HWinfo gebruiken ) kijk ik welke je moet hebben

Ok, ik zoek het even op.
Iedereen bedankt voor de info!

dan kun je rechts onder op vraag is opgelost klikken

graag gedaan:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan