Hallo,
Ik zit al een tijd te rotzooien met mijn gemaakte filmpjes via mijn GoPro HD camera.
Ik werk nu in windows movie maker (wil overgaan naar Adobe Primiere Pro ) maar het lukt me niet om de gemaakte film in HD format op te slaan.
Na lang zoeken komt het hoogstwaarschijnlijk aan de hoeveelheid ram geheugen die ik heb in mijn laptop.
Nou ben ik opzoek gegaan wat er in me laptop zit aan geheugen bankjes en wat ik kan kopen.
Eerlijk gezegd kom ik er niet helemaal uit.
Hier de specs die ik vind van mijn laptop:

Er zitten 2 geheugen slots in mijn laptop. (1.5 volt)
daar zitten 2 kaartjes van 2gb 2xR8 PC3-8500 (1066MHz) van het merk ELPIDA
Ik heb gelezen dat je minimaal 8gb aan ram nodig hebt om HD video bewerking uit te voeren
(ik heb net ook gelezen op dit forum dat 16gb beter is)
De grote vraag(en) is:
Welk type geheugen kan ik het beste nemen? ik let ook een beetje op het financiële plaatje
hoeveel MHz kan mijn laptop aan (zonder overklokken en zo)
Hoeveel GB is de beste keus (ook financieel)
Tips waar ik de kaartjes nog vandaan kan halen?
ik hoop dat jullie kunnen helpen
Ik zit al een tijd te rotzooien met mijn gemaakte filmpjes via mijn GoPro HD camera.
Ik werk nu in windows movie maker (wil overgaan naar Adobe Primiere Pro ) maar het lukt me niet om de gemaakte film in HD format op te slaan.
Na lang zoeken komt het hoogstwaarschijnlijk aan de hoeveelheid ram geheugen die ik heb in mijn laptop.
Nou ben ik opzoek gegaan wat er in me laptop zit aan geheugen bankjes en wat ik kan kopen.
Eerlijk gezegd kom ik er niet helemaal uit.
Hier de specs die ik vind van mijn laptop:

Er zitten 2 geheugen slots in mijn laptop. (1.5 volt)
daar zitten 2 kaartjes van 2gb 2xR8 PC3-8500 (1066MHz) van het merk ELPIDA
Ik heb gelezen dat je minimaal 8gb aan ram nodig hebt om HD video bewerking uit te voeren
(ik heb net ook gelezen op dit forum dat 16gb beter is)
De grote vraag(en) is:
Welk type geheugen kan ik het beste nemen? ik let ook een beetje op het financiële plaatje
hoeveel MHz kan mijn laptop aan (zonder overklokken en zo)
Hoeveel GB is de beste keus (ook financieel)
Tips waar ik de kaartjes nog vandaan kan halen?
ik hoop dat jullie kunnen helpen