• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

extra regels toevoegen en (vertic.zoeken)

• Onderwerp starter Onderwerp starter MDH11
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MDH11

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2023
Hallo Iedereen,

Ik ben bezig om een Excel bestandje te creëren om verslagen bij te houden en dit per klant. nu heb ik van een bestaand bestandje het een en ander aangepast.
Maar nu ontbreekt er voor mij nog iets.

Zo zou ik graag onder tabbad klantkaart een extra vakje willen.
*Klantnaam en daaronder de straatnaam en daaronder weer de plaats

in de rechterkolom zou ik ook graag 2 extra rijen willen bv.
*balkje met info 1 en daaronder info 2

zelf kom ik er niet uit om dit allemaal gekoppeld te kregen aan de rest van de formulieren.

Wie wil mij een helpende hand bieden

groetjes Maartje

Bijlagen

• vbtje.jpg
    vbtje.jpg
    102,7 KB · Weergaven: 8
  • VBTJE.xlsx
    VBTJE.xlsx
    45,9 KB · Weergaven: 9
Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik begin even met je eerste vraagje. Waar dient excel de plaatsnaam vandaan te toveren?
De plaatsnaam kan ik nergens in het klantenbestand ontdekken.

Ik heb de plaatsnaam er zelf maar even bij gezet.

Bijlagen

Thanks, ben geholpen! heb allen nog een probleempje met het zoeken in C4 tabblad Klkaart.

Of moet ik daarvoor een nieuw draadje/topic openen?

In tabblad Klantkaart? is C4 een validatielijst waar je de bedrijfsnaam mee kunt zoeken.
Of bedoel je dat niet?

Ja inderdaad,alleen is dit nu niet echt een zoekveld,
Het werkt wel wanneer je echt precies de naam goed typt, is er iets van een zoekveld mogelijk of filter zoals een draaitabel heeft?

Bijlagen

Ojee, je hebt alles door elkaar gegooid en dan ook nog eens het grootste vergif gebruikt binnen excel.
Samengevoegde cellen.

Natuurlijk.
Met een beetje tegengif.

Ga eens naar het bestandje welke Jverkerk heeft gepost. Klik dan in cel C4 van tab Klantenkaart.
Er verschijnt dan rechts van deze cel een pijltje. Klik daar eens op en je ziet dan de voorhanden zijnde bedrijfsnamen
Deze namen komen uit tab Klantenbestand (invulscherm) onder de kolomkop Bedrijfsnaam:
Vul daar maar eens een nieuwe naam in en dan ga je weer naar tab Klantenkaart en klik op cel C4 enz. en wat zie je dan?
Als het goed is de namen en de nieuwe naam welke je heb toegevoegd.

In mijn bestand heb ik er een validatie van gemaakt, en maak je tabellen niet groter als nodig.

In een draaitabel zit die 'validatielijst' al ingebakken.
Klik in cel B10 en je zult het zien.

Top,allemaal bedankt!! Ik denk dat dit voor mij een goede basis is!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan