• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Extra rijen genereren naar gelang waarde van 2cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

broederbroeder

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2012
Beste helpers

Ik heb een bestandje gemaakt met wat berekeningen in. kort omschreven word er een 4kant uitgerekend in punten. deze berekening geeft 1reeks van punten.
Nu wil ik naar gelang een dieptewaarde de berekeningen meerdere keren na elkaar laten plaatsvinden (diepte 10 in pas van 5= 2x) diepte 20 in pas van 5=4x en zo verder.

Meer uitleg vind u onderaan in het bestand
Alvast bedanktBekijk bijlage vraagje.xlsx

hallo ,

je vraagt om meerdere programma regels voor iedere diepte 1
je hebt het zo opgezet dat het haast nergens geplaatst kan worden

als ap 5 is krijg je 2 programma regels.

als ap 6 is ook

maar als ap 4 is wordt het 3programma regels(frees omlopen)

met een macrootje is het prima te doen maar met alleen formules moet je bij andere helpers zijn

groet sylvester

Beste,
Allereerst bedankt voor je reactie!!!
Het is niet de bedoeling meerdere lijnen maar meerdere blokken te genereren dus alles van P1 tot P8 hoort bij elkaar zijnde 1 lus.
Er mag eventueel aan de layout wat veranderen hoor als u het niet goed vind Bv vanaf rij E alles wat naar onder schuiven en dan telkens er een pas bijkomt P1-8 kopieren en invoegen boven de zwarte band als dat kan met een macro?
Let wel deze tab is een waar ik de verschillende functies ga in maken die dan in de eerste tab kunnen worden opgeroepen u kan het eens proberen de eerste blok "contouring+r" heb ik al in een macro tje (ctrl+c) gestoken om op te roepen in de eerste tab.
Zou u het met een macro kunnen oplossen?

alvast nog eens bedankt

hallo, op blad1 moet je de blauwe cellen invullen (eventueel met behulp van formule "AdresTekst" Dan kun je met de muis de betreffende cellen selecteren

het is een beetje slordig
kijk maar of je er wat aan hebt

als je toelichting wil hoor ik het wel

groet sylvester

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan