Extra router erbij, maar welke?

Status
Niet open voor verdere reacties.

DjordyJason

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2014
Goedeavond allemaal,
Wij zijn laatst met het internet overgestapt naar UPC en de router staat op de bagane grond.
Daar is het internet prima, alleen op de eerste verdieping is het internet zeer matig en op zolder is het helemaal dramatisch. (Daar valt het steeds weg)
Ik zocht naar een oplossing en kwam erachter dat we een tweede router kunnen gebruiken. (Tweede router aansluiten op de eerste router, waardoor de internet verbinding beter is op de eerste verdieping en op zolder)
Alleen heb ik geen flauw idee welke router goed is en te betalen is.
Ook zou ik graag willen weten of elke router op mijn UPC router past en waar ik op moet letten bij de aankoop van een tweede router.

Alvast bedankt allemaal,

Waarom een extra router? Dat geeft alleen maar problemen met instellen.
Als het om Wifi gaat is een access point is voldoende.
Gaat het om bedraad dan heb je voldoende aan een switch.

Ja ik las alleen wat over een extra router en ik zou zelf niet weten of er nog een betere oplossing is.
En het gaat inderdaad over Wifi.

Een router is in je netwerk een soort verkeersagent. Als er 2 van zijn gaan ze elkaar tegenwerken, tenzij je het allemaal juist inregelt en als je er niet in thuis bent geeft dat nogal problemen. Een access point is niks meer dan draadloze toegang tot je netwerk die wordt aangesloten op je router en in jouw geval bijvoorbeeld op de eerste verdieping wordt geplaatst.

Het aansluiten en in gebruik nemen ervan is een stuk eenvoudiger.

Wat is een goede versterker? (Welk merk ect) En past alle versterkers op elke router?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan