Extra router Plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

vrouw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2010
Hallo,

Omdat ik met mijn nieuwe linksys WRT610N minder bereik heb op de beneden verdieping dan voorheen met de linksys WRT54GL wil ik deze laatste als extra router op de beneden verdieping plaatsen.

De "nieuwe"WRT610N is werkend zowel draadloos als bedraad en is bereikbaar op 192.168.1.1.
De WRT610N staat ingesteld als DHCP en deelt ip`s uit vanaf 192.168.1.100 t/m 192.168.150

De "oude" WRT54GL heeft nog alle instellingen staan zoals nu ook de WRT610N heeft en die zal ik dus moeten aanpassen naar ik aanneem?
Ik wil eerst maar eens proberen om bedraad te sluiten.

Ik heb nu de WRT54GL dmv een een utp aangesloten op een poort van de WRT610N en in de internetpoort op de WRT54GL.
OP de WRT54GL heb ik dmv een utp een laptop verbonden als ik daar 192.168.1.1 in tik kom ik niet in de WRT54GL maar in de WRT610N terecht.
Als ik op de laptop ipconfig /all kijk heeft de laptop wel een ip adres 192.168.1.133 maar komt niet internet op.

Ik denk dat ik het IP adres van de "oude" WRT54GL router nog moet aanpassen? maar waarin?
Is deze aansluiting goed op de internetpoort van de WRT54GL of moet die op een poort aansluiting?
En wellicht zie ik nog meer over het hoofd??:o

Ik hoop dat ik eea duidelijk genoeg naar voren heb gebracht en hoop op hulp om het werkend te krijgen.
Mocht er meer info nodig zijn hoor ik dat graag.

Alvast mijn dank voor het meedenken.

2de routet plaatsen

2de router plaaatsen
leuk kan
maar je moet reking houdem met volgende
om dat je ip rank op gegeven heb moet je bij de ander router
vervolg op maken bij vorobeeld router 1
het een ip reeks van 192.168.2.100 tot 192.168.2.150
dan zul je bij de 2 de router gebruik moeten maken van 192.168.2.151 tot 192.168.2.199 bij vorbeeld
om de 2 de router aan de praat te krijgen moet draad spannen
van router 1 op port 4 bijvorobeeld draad span je daar naar op router 2 op de wlan

wil dit niet allemaal werken dan zou je je dns m oeten veranderen
zo dat router 2 bijvoorbeeld ip nummer heeft met inloogen en uit deelt inlog 192.168.1.1 en ip reeks heeft van 192.168.1.100 tot 192.168.1.150

wil die niet gelijk weerken om dat je er niet op komt dat kan haal dan ff draad er af van de router naar router en plug ff draad enkeld op de router die nog de setting ondig heeft
veel plezier

Ik heb router 2 aangepast en aangesloten zoals boven staat vermeld.

Vraag: Moet ik router 2 ook een IP adres geven? zo ja moet die dan in de range van router 1 zitten, dus tussen 192.168.1.100 en de 192.168.1.149 in?

ik heb het inmiddels voorelkaar dat ik volgens het netwerkcentrum van windows7 een draadloze verbinding heb zowel lokaal als internet.
Echter kan ik geen internet sites benaderen. Wat kan er dan toch nog verkeerd ingesteld staan?
De laptop die draadloze verbinding maakt met router twee krijgt ook een ip adres.

- WRT610N met WRT54GL verbinden middels LAN-poorten (niet internetpoort);
- WRT54GL vast IP-adres geven in de range 192.168.1.100-150 (subnetmask gelijk);
- op WRT54GL DHCP-server UITschakelen;
- op WRT54GL bij Gateway IP-adres ingeven van modem/router internetprovider

Mogelijk dat punten 2 en 4 niet nodig zijn, zo gebruik je alleen het switch-gedeelte van de WRT54GL.

Laatst bewerkt:
Punt 4krijg ik niet voor elkaar, ik kan nergens vinden waar ik de gateway kan invullen.

Op de WRT54GL staat de firmware van Tomato versie1.5.

Blijkbaar hoef ik inderdaad punt 4 niet in te voeren want het werkt.:thumb:

Echter zit router 2 nu met een utp verbonden aan router 1.
De bedoeling is dat router 2 beneden komt omdat ik daar een slecht bereik heb met router1.
Kan ik dan router 2 "draadloos" beneden zeten zodat die daar router 1 ontvangt.:o
Of ben ik nu erg blond:love:

Nee, dat zal niet gaan, de utp-verbinding tussen beide routers is noodzakelijk.

Ik weet niet of je blond bent, maar dat doet niet terzake (als dit een datingsite was geweest, had ik je om een foto gevraagd).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan