extra ruimte

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thea van den Bos

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2002
Ik wil graag een interne 6in1 reader inbouwen maar ik heb er geen ruimte voor. Bestaat er niet zo iets dat je waar je de harde schijf in zit (ik weet niet hoe het heet) dat je dat kan uitbreiden naar 4 gleuven want ik heb er nu maar drie?

Alvast bedankt.

Thea,

Volgens mij kun je beter een nieuwe systeemkast kopen en dan 1 die iets ruimer is. Gewoon de hele boel overzetten.

Jij zult nu waarschijnlijk ook geen opening in je front van de computer hebben, dus zagen en vijlen wordt het dan.

Hoi Puppie,

Ja ik heb er wel ruimte voor onder de floppy drive.

Is het dan toch niet mogelijk?

Waar moet ik op letten als ik een nieuwe systeemkast koop? En kan ik dan alles zo overzetten?

Thea,

De ruimte onder je floppy zal waarschijnlijk een 3,5 aansluiting zijn. Als de cardreader daar inpast dan is dat mooi en dan zou ik dat ook doen.

Een nieuwe kast: Zorgen dat je moederbord er in past, en dan vooral de gaatjes waar de schroefjes doorheen moeten om dit bord vast te zetten.
De rest kun je normaal gesproken zo overzetten.
Als je toch denkt aan een andere kast dan zou ik ook eens denken aan USB poorten aan de voorzijde. Er zijn kasten in de handel die dat al hebben.

Ik wens je veel suc6 met je beslissing.

Dan denk ik toch aan een nieuwe kast met inderdaad aan de voorkant ook USB aansluiting.

Is het ook mogelijk om een andere kast te kopen die stiller is want hij staat in de woonkamer?

Hoef ik verder nergens geen rekening mee te houden als de maat van mijn moederbord en zitten er dan in een nieuwe kast ook draden ofzo? Ik heb geen idee maar het lijkt me een hele uitdaging om het alleen te doen. Heb ook al een nieuwe hardeschijf enzo. zelf in gebouwd.

Thea,
Het kabaal wat jij zult horen is vooral de ventilator van de voeding. Ik zou voor een 350 watt voeding gaan, deze is over het algemeen voldoende voor de meeste componenten die in je kast zitten.
Kabeltjes zitten er niet in alleen de voedingkabeltjes.
De rest gebruik je van je oude kast.
En met een beetje gezond verstand en goed kijken kom je een heel eind.
Wel zitten de kabeltjes voor de ledjes (lampjes) en luidspreker er natuurlijk wel in.

Je hebt ook speciale kasten, die schuimrubber e.d. aan de binnenkant hebben en daarom een stuk stiller zijn.
merken zoals acousticase, bon chic en Blacknoise hebben dat soort kasten in hun assortiment.

ook zou je kunnen kijken naar een stillere voeding, met één grote fan (120 mm).

Oke dan ga ik een andere kast kopen maar eerst kijken waar ze het goedkoopst zijn en als ik er dan tegen die tijd niet uit kom dan horen jullie weer van mij voor hulp.

Ik geloof dat ik wel een foto maak van de binnenkant van mijn PC .

Bedankt Ruben en Puppie voor jullie uitleg alvast.

Veel suc6.

En let op de platte kabels even goed op het rode draadje hoe dat precies zit.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan