extra sata Hd bijbouwen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sutton

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
Ik wil een tweede sata schijf in m`n pc bouwen met nvidia/msi k7n2 delta ilsr nforce 2 moederbord.

Ik heb 2 sata aansluitingen maar de tweede schijf wordt niet herkent.
Bij de installatie op de eerste hd heb ik de extra drivers van fasttrack geinstalleerd,en die schijf werkt perfect
ik heb de kabels ook al omgewisseld maar dat hielp ook niet.

ik kan in de bios ook niets over sata vinden.
Hoe kan ik de tweede schijf nu bijbouwen?

Al gekeken met diskmgmt.msc in uitvoeren, of de schijf daar wel staat, maar nog niet ingedeeld?

De controller, is dezelfde als voor de Promise chip.

Laatst bewerkt:
extra sata schijf

Daar staat de Hd niet tussen inderdaad,hij wordt gewoon niet gedetecteerd lijkt het.

Kan ook niets in de manual vinden, mar ja, die is voor de hele delta serie, volgens de uitleg, hangt die sata, aan de Promise controller, en zou zonder meer moeten werken, misschien dat er meerdere drivers op de cd staan?

Is de eerste schijf ook een sata?

Hd

Yep de eerste schijf is ook een sata.
ik heb die al op de andere sata aansluiting op het MB aangesloten en dan werkt die ook gewoon.
ik ga bijna denken dat die andere schijf kapot is.

hd

Even wat anders:
als ik m`n huidige schijf waar xp op draait eruit zou halen en die andere erin en daar xp op probeer te zetten,ziet de pc die oude schijf dan weer als ik die terug steek mocht het met die nieuwe niet lukken?

Als het goed is, wel.

Vreemd dat de schijf niet wordt herkent, is het misschien een sata ll? met een jumperinstelling, voor het laten draaien op sata 1?

sata

er staat ergens sata150 op,meer kan ik niet vinden en jumpers heb ik er niet bij,maar dat kan dat die ergens achter zijn gebleven.

sata

de bewuste harddisk blijkt kapot te zijn,ik heb er een andere aangehangen en die wordt wel herkent.

bedankt voor de info.

hier verder dan maar

Ik kan in het bios niets vinden over een raid controler.
alleen als ik bij opstart ctrl-f indruk kom ik in dat aparte fasttrack bios en kan ik die raid instellingen doen.
bij schijfbeheer in xp kom ik de schijf nog niet tegen.

sata

ik heb het gevonden.
Via het fasttrack bios heb ik de schijf geactiveerd,er stond bij de schijf eigenschappen ergens een "N"en daar heb ik "Y"van gemaakt,yes dus.
Toen de pc daarna opnieuw opstartte werd er een installatie wizard getoond waar je wel of geen raid kon kiezen,daarna formatteren en drive letter toewijzen en hupsakee klaar.

Ik vindt het trouwens wel raar dat er van m`n 160GB schijf maar 150 is overgebleven,is dat normaal?

Ja, harde schijf fabrikanten werken met 1 gig = 1000 mb , terwijl het eigenlijk 1024 mb moet zijn. Je hebt dus altijd wat minder ruimte dan er wordt opgegeven.

Zo hou je van een 320 GB 300 GB over. enz. enz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan