Extra schijf aanmaken op computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elinepucken

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2015
Ik heb een acer laptop en daarop staat een standaard C-schijf. Nu is deze bijna vol en nu vraag ik mij af of het ook mogelijk is om een extra schijf aan te maken op de laptop zelf. Dus een D-schijf eigenlijk. Bij mijn vorige laptop had ik namelijk standaard twee schijven op de laptop staan.

Ik maak zelf al gebruik van een externe harde schijf en hierop heb ik eigenlijk al mijn bestanden staan en staat er over het algemeen erg weinig op de laptop zelf. Ik heb al de onnodige bestanden verwijderd maar dat mocht niet veel baten.

Als het mogelijk is om een extra schijf te plaatsen, zou degene die dit weet dan ook stap voor stap willen uitleggen hoe je dit moet doen. Het liefste niet al te technisch uitleggen :d

Alvast bedankt

Allereerst welkom op Helpmij.nl :thumb:
Ik heb echter je vraag verplaatst naar de juiste sectie.

Als er slechts 1 fysieke harddisk in je laptop zit en die is bijna vol heeft het geen zin om die op te delen in 2 partities. Tenminste als je dat bedoeld.
Heb je de mogelijkheid om een 2e fysieke hd er bij te plaatsen zou ik dat eerder adviseren.

Verder ben je tegenstrijdig, je zegt dat de schijf bijna vol is en iets verder in je verhaal kom je ermee dat er weinig op staat.
Het zou ook kunnen helpen als je het typenr van je acer opgeeft.

Mijn c-schijf is 111 gb en daarvan is nu nog 15,4 gb over. Het klopte wel wat ik zei want ik heb namelijk alle bestanden zoals muziek, word, films en series op de externe harddisk gezet. Als ik dan kijk binnen de c-schijf waar het meeste wordt verbruikt is dat bij gebruikers > eigenaar. Daar heb ik al een aantal dingen verwijderd op dit moment. Maar ik weet niet of dit er mee te maken heeft maar ik heb sinds twee maanden ipv harde schijf in laptop nu een SDD kaart. Dit in verband het al 4 keer kapot gaan van de harde schijf.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dan was je ssd 120 gb groot

Das niet zo groot en dat kan je niet opdelen

Maar geef je typenummer van je laptop dan weten we of er nog een hdd bij kan ;)

Het type is: Acer Aspire 5750G (drie jaar oude laptop)

Ik denk dat je maar 1 slot hebt dus ik denk dat je een groter formaat van ssd moet aanschaffen maar ik wacht nog op andere helpers

Downloadtreesize eens, die kan je precies vertellen waar de meeste schijfruimte wordt gebruikt.
Als je al je films etc al verplaatst hebt naar een externe hd moet je al wat meer over hebben als die 15GB.
Die laptop is er een uit een hele reeks uit die serie, maar heeft niet de mogelijkheid een 2e harddisk in te bouwen.

Laatst bewerkt:
Oke, zal daar eens kijken. Vond het zelf ook al heel vreemd, aangezien ik juist die externe hard disk had aangeschaft om alle bestanden van de laptop af te halen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan