Extra speakers op Philips MCD395 (Hifi set?)

Status
Niet open voor verdere reacties.

pietheinde2e

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 okt 2014
Hallo,

Ik weet dat er al veel over geschreven is, maar het is me toch niet duidelijk. Ik zou graag 2 extra speakers willen aansluiten op mijn set. Min. impedantie is 4 Ohm, hier mag je niet onderkomen..
Is het nu zo dat: als je 2 speakers (van 4 Ohm en 6 Ohm) op 1 poort aansluit (parallel, dus gewoon direct in de poort) je
1/4+1/6=0.4166 > 1/0.4166= 2,4 Ohm krijgt, en je dus de versterker overbelast?

En vooral; betekent dit dat als je de speakers in serie set (kan je speakers überhaupt in serie plaatsen?) je 10 Ohm krijgt, wat wel zou moeten kunnen?

Alvast bedankt voor duidelijkheid en oplossingen!

Het KAN je versterker overbelasten met 2 speakers parallel.
In serie kan altijd maar zal degene met het meeste rendement harder klinken en het totaal minder zijn qua volume.

Weet niet waarom je dat wilt.
Maar ja, met zo'n set valt er niet zo veel eer te behalen.

Ik wil graag ook achter me 2 speakers hebben (slaapkamer).. Dus hoeft niet perse hoog volume (dat is sowieso geen probleem want er komt al kneites veel geluid uit) maar dus meer om verspreiding..

Geluidskwaliteit valt heel erg mee hoor. Als ik hem vergelijk met de installatie in de woonkamer (marantz 7001 serie, Rel 505 subwoofer, Dali (dacht 104) speakers en nog meerdere Pioneer speakertjes en subwoofer) vind ik het zeker niet heel slecht. Er zit aardig mooi geluid in die boxen..

Specs van de speakers: 50 watt, 4 Ohm. Op welke manier zou ik dan het veiligst nog 2 van dat soort speakers aan kunnen sluiten?

Zou ze in serie zetten, heb je ook geen kans op problemen met de versterker.

Zijn er dan verder nog nadelen, afgezien van het feit dat je minder vermogen hebt per speaker? En kan ik dan alle speakers van 4 Ohm aansluiten, of zou een speaker van 120 watt en 4 ohm niet klinken/de boel slopen?

Bedankt alvast!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan