• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Extra storten Spaar hypotheek

Status
Niet open voor verdere reacties.

Somchai

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2018
Goedemorgen allemaal,

Heb in het verleden een grote spreadsheet gemaakt betreffende onze hypotheek.
Hierin bevindt zich ook een Spaar hypotheek.

Nu heb ik het volgende.
Heb schriftelijk bericht ontvangen van de bank,dat ik in Oktober 2019 , 8.500 Euro belasting vrij mag storten in de spaarpot van de spaarhypotheek.

Heb het al berekend op internet, via, "Bereken het met ...".
Wat de bank schrijft klopt.

Nu wil ik dit graag in mijn spreadsheet verwerken, ben al het hele wekend bezig, maar kom er niet uit.
Mag ik jullie om hulp vragen ?

Zal onze precieze cijfers doorgeven.

Hoofdbedrag Spaar hypotheek 67.740,= ( deze blijft staan).
Rente 2,35 %

Volgens mijn Spreadsheet ( en dat klopt, bleek telefonisch afgelopen Vrijdag met de bank ), is er t/m Oktober een bedrag gespaard van Euro 10.093,42

Plus de vrije extra 8.500,= is dat totaal 18.593,42, wat er dan in de pot van de bank komt/zit.

Per Oktober is de looptijd nog 274 Maanden.

De maandinleg is nu 140,15 en deze zal dan zakken naar, volgende de opgave van de bank ongeveer 99,92 ( de bovengenoemde site spreekt over 100, dat zal dan wel kloppen, waarschijnlijk is hier een afrondings factor in het spel)

Dus in het kort :

Hoofdbedrag 67.740
rente 2,35 %
looptijd nog te gaan 274 maanden
begin kapitaal per Oktober is 18.593,42

maand inleg nu 140,15 dit zal ongeveer 99,92 Euro gaan worden.

Alvast bedankt voor het meedenken, groetjes,

Is het dan niet handiger om het bestand hier te plaatsen als dat geen privacygevoelige gegevens bevat?

Hier het gehele programma

Je hebt een Tabje Spaar Hypotheek & Storten Bank Spaar.

Hier zie ook in Oktober het bedrag 8.500,= staan. Dus in Storten Bank Spaar moet dit nieuwe bedrag komen te staan.

Het gaat me om , wat ik al eerder schreef , dat de maand inleg van 140,15 naar 99,92 gaat, gezien de aantal (274) maanden nog te gaan.

Nog even voor de duidelijkheid, ALLE cijfers kloppen precies door de jaren heen.

Nogmaals bedankt voor het meedenken.

Doei.

Bijlagen

Wordt er gek van

Kom er bij god niet uit.

Al bezig sinds Gisterochtend.

Ben nu aan het stoeien met :

=BET(RENTE!E91%/12;Looptijden!F91;M91;0)

Maar dit klopt niet, komt uit op - 87,75

Hellup...... please

Gelukt

Goedemorgen,

Bedankt voor het meedenken.

Had het zelf bijna goed !

Tjonge jonge toch ,wat kun je dan op de klungelweg zitten.

Ga het verder in het programma zetten, met variablelen, nogmaals harstikke bedankt, en tot de volgende keer maar weer.

Prettige dag en tot ziens.

Helpers. Ik kan heel goed begrijpen dat je een reactie plaatst waarvan je later denkt chips dat had anders moeten zijn. Hou er dan rekening mee dat een topic onleesbaar kan worden en niet meer te volgen is. Mij n inziens kan je dan beter je bericht laten staan en in hetzelfde antwoord aangeven dat er iets niet klopt in je antwoord.
Op verzoek 2 berichten hersteld, 1 van Cow en 1 van SNB.

Log net in , en ?????

Log net in, en zag dat er inderdaad twee berichten waren verwijderd.

Vond dit al zo vreemd, maar gelukkig staan ze weer terug ook voor de volgende personen die wellicht hier nog iets van kunnen opsteken.

Dank, en ook nogmaals dank aan iedereen die een help berichtje stuurden ben er echt mee geholpen.

prettige avond, doei

Somchai

Helpers. Ik kan heel goed begrijpen dat je een reactie plaatst waarvan je later denkt chips dat had anders moeten zijn. Hou er dan rekening mee dat een topic onleesbaar kan worden en niet meer te volgen is. Mij n inziens kan je dan beter je bericht laten staan en in hetzelfde antwoord aangeven dat er iets niet klopt in je antwoord.
Op verzoek 2 berichten hersteld, 1 van Cow en 1 van SNB.

Ik zie ze niet (meer?).

@ snb en cow18 doe nou niet zo eigenwijs door ze wederom te verwijderen en doe je dat dan toch plaats dan even een reactie waarom je bericht niet "goed" is.

mijn idee, niemand heeft toch iets te maken met wat jouw hypotheek is en welke gelden er mee gemoeid zijn.
Dat is een afweging die een TS altijd kan en mag maken. Ik doe een suggestie, gezien post 1 zie ik geen andere mogelijkheid om anders tot een oplossing te komen. Of je moet het doen via privéberichten.

Hoe los jij dat dan op Femke98? Want jij had ook met een oplossing kunnen komen aan de hand van de uitleg in post 1. Ik zie die niet.

Het leek mij dat Somchai tevreden is over de geboden hulp.

Laatst bewerkt:
Opmerking .......

....... aan Femke98

Er staat GEEN enkele naam bij, dus waarom NIET !!!

Als ik iemand kan helpen door een volledig programma met Aflos vrij , Lineair en Bankspaar hypotheek op deze site kan ploffen, dan doe ik dat, zodat andere personen er iets van kunnen opsteken, en wellicht in hun eigen sheet kunnen verwerken.

En .... Cow18 , zoals ik al schreef gisteren , jij had het bij het rechte end , programma is klaar , input met allerlei variabelen.

Nogmaals dank.
doei.

Als ik iemand kan helpen door een volledig programma met Aflos vrij , Lineair en Bankspaar hypotheek op deze site kan ploffen, dan doe ik dat, zodat andere personen er iets van kunnen opsteken, en wellicht in hun eigen sheet kunnen verwerken.

Dat waardeer ik zeer. Jij ook bedankt.:thumb:

antwoord ....

Zeer graag gedaan.

Ik weet uit ervaring, hoe vaak je tegen diverse dingen loopt met een hypotheek programma of dat je het niet helemaal goed snapt HOE je DIT nu weer moet oplossen.

Daarom mijn input, zodat andere en meerdere personen hiervan gebruik kunnen maken en het inmiddels gedoofde lichtje weer wat helderder kan maken.

Iedereen blij..... toch !

bedankt voor de opmerking en ik wens iedereen nog een fijne dag.

doei.

Programma Aflos Vrij , Bank spaar & Lineair Hypotheek ge-upload via de link van Huijb

Heb het programma via de link van Huijb ge-uploaded m.b.v. de link van Huijb hier boven. Naam file : hypotheek V.6.12

Tevens wat informatie erbij geschreven.

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben en er gebruik van kunnen maken.

groet,

Somchai:thumb:

Laatst bewerkt:
Ik had gisteren mijn bericht verwijderd omdat ik dacht, het heeft weinig zin.
Nu opeens staat het er weer bij. Als een mod dit heeft gedaan hm, zo niet dan is er iets mis gegaan.

Senso, jouw eerste bericht bevat ook geen meerwaarde met oplossing ;)

Ik haal mijn eerdere bericht weer weg.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan