Extra stukje menu

Status
Niet open voor verdere reacties.

The Lion93

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2007
Ik heb mijn website met frames verdeeld in 4 stukken:
Header, footer, menu en een stuk waar de pagina's getoond worden.
Nu wil ik dat als er een bepaalde pagina getoond wordt, dat er dan een extra stukje html wordt geladen in het menu frame. En als er dan weer een andere pagina wordt geladen dat het stukje html weer verdwijnt!

Is dit mogelijk? Misschien met javascript ofzo:eek:?

dat er dan een extra stukje html wordt geladen in het menu frame

wat voor html?

Als je een ander menu wenst zul je naar een andere frameset moeten.
Dus vanaf bepaalde link link je niet naar je contentframe,
maar naar index2.html waar je dan een compleet nieuwe frameset hebt met extra info in het menuframe.

:cool:

Ok, maar weet je dan ook een script waarmee je in 1 klik 2 pagina's opent? Ik heb zelf al een beetje op google gekeken maar het moet in dit menu passen:
Head
Code:
<style>
A.menulink {
display: block;
width: 148px;
text-align: left;
text-decoration: none;
font-family:verdana;
font-size:12px;
color: #000000;
BORDER: none;
border: solid 1px #FFFFFF;}
A.menulink:hover {
border: solid 1px #000000;
background-color:#FFCC33;}
</style>
<script>
var menu=''
</script>

Body
Code:
<table border="0" width=148>
<tr><td width="100%" bgcolor="#FFCC33">
    <b>Menu<b></p>
    </b></b></td>
<tr><td width="100%" align="left"><a href="hoofdpagina.html" target="Hoofdpagina" class="menulink" class=&{menu};>Home</a></td></tr>
[B]<tr><td width="100%" align="left"><a href="crewleden.html" target="Hoofdpagina" class="menulink" class=&{menu};>Crewleden</a></td></tr>[/B]
<tr><td width="100%" align="left"><a href="video.html" target="Hoofdpagina" class="menulink" class=&{menu};>NAC-Bios</a></td></tr>
<tr><td width="100%" align="left"><a href="crewcompetitie.html" target="Hoofdpagina" class="menulink" class=&{menu};>Yellow Army Cup</a></td></tr>
<tr><td width="100%" align="left"><a href="http://z15.invisionfree.com/The_Yellow_Army/index.php" target="Hoofdpagina" class="menulink" class=&{menu};>Forum</a></td></tr>
<tr><td width="100%" align="left"><a href="http://www.nac.nl" target="Hoofdpagina" class="menulink"  class=&{menu};>Officiële NAC site</a></td></tr>
</table>

'Crewleden' moet dan dus 2 pagina's gaan openen. Dat zijn "menubios.html" en "crewleden.html"

PHP:
-----------
Changing two frames
Change it to suit your needs.

Wijzigen van twee frames.

<a href="javascript:parent.one.location='frame1.html';parent.two.location='frame2.html'">Change </a>

one/two = the name of your frameset frames. 
one/two = de naam van het frame in je frameset
frame1.html/frame2.hml = the pages you want to change to.( your pagenames)
frame1.html/frame2.hml = de naam van de pagina welke je wenst te zien ( je pagina.html naam) 
--------

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan