Extra switch plaatsen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Calimero

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2010
Wij hebben een netwerk met 8 computers en 3 netwerk printers. Deze zijn allen verbonden met een
d-link switch. Omdat we 3 extra computers en een printer willen toevoegen in een bijgebouwtje heb ik 1
netwerkkabel naar dat bijgebouwtje getrokken en er vervolgens een 5 poort switch plaatst.
De switch in het hoofdgebouw is verbonden met een router/modem ( bbox2 )van de internetprovidor zodat elke werkplek voorzien is van internet.
Echter , sinds ik de 5 poort switch geplaatst heb reboot de router/modem soms spontaan....
Wanneer we een aantal pc's uitzetten blijft de modem/router wel stabiel...

Mogelijk kan zo'n modem/router van internet providor maar een beperkt aantal netwerkverbindingen aan ?
Wat zou het max aantal pc's + printers etc zijn ?
bvd.

Er zal geen directe beperking zijn m.b.t. het aantal pc's etc., maar wel wat er allemaal naar/van het Internet wordt geupload/gedownload en hoeveel verbindingen daarbij gebruikt worden.
Bijv. torrent-downloads kunnen een router over zijn grens duwen, omdat daar én veel data én veel (af te breken en op te bouwen) verbindingen bij te pas komen.

Ga je dus eerst afvragen wat die 11 pc's en 4 printers allemaal naar/van het internet uploaden/downloaden, in welke frequentie dat gebeurt etc.
Natuurlijk verwacht ik geen verkeer van de 4 printers naar/van Internet, dus richt je op de pc's. Natuurlijk ook mobiele telefoons meenemen in dit verhaal (push mail als mogelijke 'schuldige' daarbij), als ook draadloos Internet beschikbaar is gesteld (overigens schrijf je daar niets over, dus mogelijk is dat bij jou niet van toepassing).

Tijs.

Ok, Tijs is me al voor, maar het is mij ook onduidelijk hoe met wat is verbonden.

Zit er op de modem/router een switch?
Verbind zowel de 2de als de 3de switch daarmee, of gaat het van switch 2 naar switch 3?
Staat de router wel of niet onder NAT?

Even algemeen: Zet alles even echt 2 minuten uit, & zet dan eerst de modem/router/switch aan & laat die vooral helemaal opstarten. Vervolgens idem met de 2de switch, dan de 3de.
Laat de printers nog even uit.
Begin dan met de 1ste computer aan te zetten & voer daarop de Wizard netwerk uit. Herstart de computer & laat die weer volledig opstarten.
Ga daarna door met de 2de & doe hetzelfde, enz. voor alle andere computers. Onthoud de volgorde.
Als de laatste computer is opgestart, sluit die dan af -zet uit - & werk in omgekeerde volgorde terug tot ook de 1ste computer uit staat.
Schakel daarna de 3de switch uit, dan de 2de, dan de modem/router/switch.
Wacht weer 2 minuten.
Zet daarna weer de laatste computer aan, & werk terug naar de 1ste, idem met switch 3, 2 & tot slot de router.

Als die is opgestart moeten de computers na een kort verloop van tijd een stabiele Internet-verbinding tot stand krijgen.

De printers stel je daarna via de daarvoor meest geschikt geachte computer op gedeeld in, ook weer 1 voor 1.

Voor de zekerheid nog eens alles in omgekeerde volgorde uit & aan zetten.

Laatst bewerkt:
Ik sluit me aan bij dnties. Geef voor de volledigheid nog even merk en type van de switches en router.

Er zal geen directe beperking zijn m.b.t. het aantal pc's etc., maar wel wat er allemaal naar/van het Internet wordt geupload/gedownload en hoeveel verbindingen daarbij gebruikt worden.
Bijv. torrent-downloads kunnen een router over zijn grens duwen, omdat daar én veel data én veel (af te breken en op te bouwen) verbindingen bij te pas komen.

Ga je dus eerst afvragen wat die 11 pc's en 4 printers allemaal naar/van het internet uploaden/downloaden, in welke frequentie dat gebeurt etc.
Natuurlijk verwacht ik geen verkeer van de 4 printers naar/van Internet, dus richt je op de pc's. Natuurlijk ook mobiele telefoons meenemen in dit verhaal (push mail als mogelijke 'schuldige' daarbij), als ook draadloos Internet beschikbaar is gesteld (overigens schrijf je daar niets over, dus mogelijk is dat bij jou niet van toepassing).

Tijs.

Er zijn in totaal 4 wifi verbindingen op het netwerk ;
1 x skype telefoon , 2 x netwerkprinters , 1 laptop.
Echter , wanneer ik wifi op beide printers + laptop uitzet gaat de router/modem nog rebooten...

Misschien heeft een router / modem een zg. cash die vol kan lopen wanneer er teveel entry's (verbindingen) in staan ?
type modem / router ( van belgacom Belgie ) B-box 2 , switch D-link.

De router-modem gaat ook rebooten wanneer er bijna niets open staat ; alleen een paar internet pagina's...
Er wordt niets bijzonders gedownload , misschien dat Windows Update ( op de achtergrond) soms wat ophaald....
maar daar mag die modem - router toch niet van omvallen ?

Overigens is de swicth wel verdacht warm.....er zijn ook 2 vlan's defect......misschien is deze de boosdoener ?
Kan de switch er voor zorgen dan de router-switch omvalt ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan