• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Extra tab aan het lint toevoegen (vraag nav een post van snb)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ginger

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
29 dec 2006
snb Heeft in deze post een bijlage geplaatst met daarin een extra tab in het lint van Excel. Ik heb zelf op m'n werk ook wel wat workbooks waarbij knoppen verschijnen in het lint, maar die komen dan in de tab AddIns en niet zoals bij snb in een geheel eigen tab.
Omdat ik niet heel grof in dat andere draadje wilde inbreken, heb ik daar nu dus maar een eigen topic voor gestart. Want mijn vraag is uiteraard... HOE maak je zoiets???
Ik zie in de VBE er helemaal niets van terug namelijk. En ik vind dit wel héél erg gaaf!

Ziet er goed uit. Hoewel ik zaken liever zelf in de hand heb door het editen van de XML, ga ik deze toch eens bekijken en testen :)

@Edmoor, @Wigi, tnx voor jullie linkjes. Ik heb ze alvast vluchtig doorgelezen maar ga me er zéker in verdiepen. Wel alvast 1 vraag die jullie wellicht kunnen beantwoorden uit ervaring met deze tools? Maak je zo'n extra Tab dan echt alléén voor het ene workbook waar je die in wilt hebben (zoals in de van snb)? Want zijn Tab verdween van het lint op het moment dat je tussen workbooks schakelde (en dá's precies wat ik voor ogen heb).

Je doet dat inderdaad per werkboek. Als je dat voor alle werkboeken wilt hebben is het handig er een invoegtoepassing van te maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan