extra veld in query via vba

Status
Niet open voor verdere reacties.

cbhonda

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2001
In een database staan artikelen, nu wil ik wanneer we bepaalde artikelen in een doos steken een soort van bon maken wat in die doos zit.
Ik zou dit kunnen doen door een (temp) tabel aan te maken en daar artikelnr en aantal naar toe te schrijven (het aantal veld bestaat niet in de tabellen)
Het artikelnr de omschrijving en aantal zou ik zo op de bon kunnen zetten.
Deze gegevens moeten echter niet worden bijgehouden dus verwijder of leeg ik dan telkens de tabel.(teveel compact en repair db)
Is er nu geen betere manier waardoor je enkel een query draait om de artikelen en hun omschrijving op te halen en je dan via vba code het aantal toe voegt aan de query per record.

Misschien moet je een parameter query maken?
Die parameter kan dan zijn het aantal voorwerpen. Maar als je dan per voorwerp op wil slaan hoeveel het er zijn, heb je weer een probleem.

Als je bang bent teveel je database te compacten, misschien kan je dan een flexgrid op een form neerzetten waarin je dan je aantallen invult. Op het moment dat je je form sluit ben je die gegevens ook kwijt.

Weest gegroet,
Guus

in het rapport zelf

In een rapport wordt de detailsectie per record op gemaakt.
Ik heb de aantallen en artikelnr in een array gestoken via een form.
Wanneer het rapport de format event van de detailsectie draait, kijk ik of het huidige record(artikelnr) voor komt in de array. Zoja dan vul ik een extra txtbox met het aantal, anders cancel ik de format.
Misschien niet de snelste manier maar staan nog geen 5000 artikelen in dus ..... no problemo.

Ook in een query kun je functies als count() gebruiken.
Je zult dan ook een GROUP BY clausule moeten gaan gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan