extra ventilator ja of nee

Status
Niet open voor verdere reacties.

outlaw36

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2003
hiephoi,
ik wil een vijfde fan plaatsen aan de zij kant van de kast en wel zo dat ie koele lucht inzuigt zodat de koeler van de cpu direct bedient word van koele lucht.
Aan de voor kant zitten er al 2 die lucht inzuigen en achter 2 die lucht uitblazen.Nu ben ik benieuwd of er geen valse lucht stroming gecreeerd word door die fan aan de zij kant?!?!?!

grtzz jos

ik kan het mij zo niet echt voorstellen. Meschien kan je eens foto's laten zien.

Even een koelingsexpert erbij roepen voor je ;).

Geplaatst door XP_PC
Even een koelingsexpert erbij roepen voor je ;).

Hier is tie dan!!

Zet er waterkoeling op , op de processor!!!

(off topic Is er geen nieuws alles is weg)

Geplaatst door BANDIT123

Hier is tie dan!!

Zet er waterkoeling op , op de processor!!!

Ik doelde op Crash ;).

Waterkoeling wil niet iedereen aan natuurlijk. Is wel leuk met ledjes :cool:

yo lamp
ff voor de duidelijkheid...komt nu friise lucht binnen aan de voorkant wat de koeler op cpu ook gebruikt maar wil ook lucht via de zijkant erin blazen Zo duidelijker? fotos gaat niet lukken

Inprincipe krijg je wel een beetje "valse" lucht door die fan. Je verstoord zo toch je airflow, maar het kan wel.
Wat je ook kunt doen is alleen een blowhole maken, zonder fan erin. Zo pakt de de processor fan toch koude lucht van buiten en blijft je airflow ongestoord.

Hoeveel fan's zitten er in je voeding?

@Bandit123,
Met waterkoeling wordt de boel niet kouder dan luchtkoeling, tenzij je het resevoir extra koud maakt.

euh.......waterkoeling is mij ietsiepietsie te duur bandit,maar zoals ik het wil word de boel toch extra gekoeld?? al zegt de een dat er een valse lucht onstaat en de ander zegt dat het wel kan maar voor dat ik de zaag erin zet wil ik eerst ff een goed antwoord.

grtzz jos

fans in de voeding?? tis een zalman 400 watt kdacht 2

Geplaatst door outlaw36
euh.......waterkoeling is mij ietsiepietsie te duur bandit,maar zoals ik het wil word de boel toch extra gekoeld?? al zegt de een dat er een valse lucht onstaat en de ander zegt dat het wel kan maar voor dat ik de zaag erin zet wil ik eerst ff een goed antwoord.

grtzz jos
Zie mijn eerder bericht, zelf had ik ook een koelgat aan de zijkant met fan. Later heb ik de fan eruit gehaald, dit scheelde wat herrie en de CPU pakte evengoed de koude lucht daar vandaan. Dit heb ik gecontroleerd met rook.:)

Geplaatst door outlaw36
fans in de voeding?? tis een zalman 400 watt kdacht 2
Dan heb je inpricipe 4 outtake fan's, want die van je voeding halen toch warme lucht uit je kast.;)

Hoe warm wordt alles dan, dat je een extra fan wilt plaatsen?

okidoki...ik ga vanavond aan de slag...bytheway...er zitten al gaatjes aan de zijkant waar ik een uitgaande lucht stroming waarneem...airflow toch al verstoord misschien?!@?

Geplaatst door outlaw36
okidoki...ik ga vanavond aan de slag...bytheway...er zitten al gaatjes aan de zijkant waar ik een uitgaande lucht stroming waarneem...airflow toch al verstoord misschien?!@?
Dan klopt er toch iets niet met je airflow.:(
Alle kabels netjes aan de kant, zodat de lucht vrij door je kast kan gaan?

Nogmaals hoe warm wordt alles?

temp. van de cpu word bij enkel aanstaan en downloaden 44 graden en bij een 3d spel 57 graden...ik weet dat dat goede tempraturen zijn maar ik wil hem zo koel mogelijk hebben Misschien stikstof badje :p

Geplaatst door outlaw36
temp. van de cpu word bij enkel aanstaan en downloaden 44 graden en bij een 3d spel 57 graden...ik weet dat dat goede tempraturen zijn maar ik wil hem zo koel mogelijk hebben Misschien stikstof badje :p

Zet er dan meteen een koelkastmotor op :rolleyes:

Geplaatst door outlaw36

Wat voor processor praat je dan over?

Dan zou ik toch eerst eens naar je huidige situatie kijken. Waarschijnlijk kun je het nog wel iets kouder krijgen, als je de boel goed opruimt van binnen. Uiteraard dienen je koelblokken en fan's vrij van stof te zijn.

Heb hem al vaker geplaatst, maar hier komt ie nog eens.:p

Een simpele regel.
Voer meer lucht af, dan dat je erin blaast.
Zeg maar 1 fan aanvoeren is 2 fan's afvoeren.
Zo voorkom je dat er ergens stilstaande lucht is.
Stilstaande lucht warmt gemakkelijk op.

Hier het plaatje wat Stigter bedoelde.
Zie hier nog hoe je eigenlijk het beste je koeling van de kast kunt plaatsen en wat je niet moet doen;
airflow.gif

Bron

ok crash ik ben weer wat wijzer geworden,ga straks ff goochelen met de fans. Alles stof vrij,kabels zijn netjes aan de kant gewerkt processor pentium4 3gig.
thnx jos

Geplaatst door outlaw36
ok crash ik ben weer wat wijzer geworden,ga straks ff goochelen met de fans. Alles stof vrij,kabels zijn netjes aan de kant gewerkt processor pentium4 3gig.
thnx jos
Doe voorzichtig met stofvrij maken.
Zorg dat je ontladen bent van statisch electriciteit!!!, voordat je in de kast aan de gang gaat.
Dit doe je door even een onbeschilderde verwarmingspijp aan te raken.

Pentium 4 3 ghz is dit soms een Prescott versie?

M'n eigen Pentium 4 2,6ghz geklokt naar 2,9ghz wordt 29 á 30ºC met een beetje surfen/downloaden, met gamen wordt ie niet warmer dan 49 á 50ºC.

yo crash yep tis een prescott...niet goed?
ik duik altijd gelijk in mijn kast,had van de week de processor nog in mien klauwe...twijfelde om m af te spoelen onder de kraan i.v.m. te veel koel pasta euh...toch maar niet gedaan hehehe
ksluit deze topic...iedereen bedankt:cool:

Geplaatst door outlaw36
yo crash yep tis een prescott...niet goed?
ik duik altijd gelijk in mijn kast,had van de week de processor nog in mien klauwe...twijfelde om m af te spoelen onder de kraan i.v.m. te veel koel pasta euh...toch maar niet gedaan hehehe
ksluit deze topic...iedereen bedankt:cool:

Kan je doen.. Zolang er op dat moment geen stroom opstaat en je hem maar goed op laat drogen..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan