extra werkgeheugen probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

ajvenema

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 aug 2007
Hallo,

ik had 512 mb werkgeheugen in mn pc, met MSI KM4M-L moederbord. ik heber toen 1 gb dimm ddr400 van dane-elec bijgekocht, maar die 2 werkten niet samen. opzich niet heel vreemd, want die van 512 was vrij oud. de 1 gb doet het wel alleen. toen wilde ik nog verder uitbreiden en heb ik precies hetzelfde kaartje nog een keer gekocht, maar nu doen ze het weer niet samen! ik heb allebei de slots afzonderlijk getest, daar ligt het niet aan. Iemand enig idee wat ik nog kan doen?
alvast bedankt!

Dit staat in de omschrijving van je moederbord:

Main Memory
• Supports four memory banks by using two 184-pin DDR DIMMs
• Support upto 2GB of DDR200/266/333 DDR SDRAM.
• Supports 2.5v DDR SDRAM DIMM

oke, dus dan zou ddr400 niet werken?
maar hoe kan het dan dat 1 gyg ddr400 het wel doet?

Dat zit ik me ook af te vragen...:o

EDIT:

Heb even de handleiding ook opgehaald en daar staat weer in dat 2 x 1gb PC3200 WEL ondersteund wordt???

Laatst bewerkt:
Zet eerst in de bios met het oude geheugen of 1 reepje van de nieuwe alle timings zo slap mogelijk en de SPD op disabled en zet die waarden handmatig erin, de hoogste waarden in getal dus, en probeer het nogmaals.

Zal een kwestie worden van de juiste instellingen vinden.

Zet eerst in de bios met het oude geheugen of 1 reepje van de nieuwe alle timings zo slap mogelijk en de SPD op disabled en zet die waarden handmatig erin, de hoogste waarden in getal dus, en probeer het nogmaals.

Zal een kwestie worden van de juiste instellingen vinden.

oke, klinkt goed, maar ik ben niet zo thuis in de bios, welke opties moet ik gaan veranderen dan?
welke opties zijn voor de timings, waar vind ik die, en moet ik die dan zo hoog of zo llaag mogelijk zetten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan