Extra werkgeheugen van 4 GB naar 8 GB

• Onderwerp starter Onderwerp starter JM16
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

JM16

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2008
Beste iedereen,

Ik ben van plan om mijn systeem te upgraden met 4 GB extra werkgeheugen, wat totaal neer komt op 8 GB werkgeheugen. Ik heb al gekeken wat er op mijn moederbord kan. Het is maximaal 2x2 GB werkgeheugen van 800 mHz wat er nog bij kan. Mijn vraag is nu hoeveel dit gaat helpen bij het gamen of bij het filmen m.b.v. Fraps. Ik heb de beta van APB (mmo) en dit spel gebruikt best veel werkgeheugen, want het gebruik gaat van rond de 30-40% naar 80-90%. Ik heb gehoord dat Fraps ook veel werkgeheugen gebruikt, maar is het echt daarom dat mijn FPS van 40 naar 20 gaat bij Modern Warfare II?

De prijzen van werkgeheugen zijn wel omhoog gegaan, maar als het echt veel zou helpen, kan ik het wel overwegen.

Mijn systeem specs:

Besturingssysteem: Windows Vista 64 bit
Moederbord: P5K PRO
Processor: Intel Quad Core Q9450 @ 2.66 GHz
Werkgeheugen: 2x2 GB, 800 mHz
Videokaart: NVIDIA Geforce GTS 250, 1 GB

Als er iets mist in mijn post of als er iets onduidelijk is, zal ik proberen om zo snel mogelijk een antwoord te geven.

Hallo,

als ik dat zo zie denk ik niet dat het licht aan je videokaart en je CPU.
En volgens mij is 4 gb ruim voldoende. Heb zelf een AMD phenom II x4 810 @2600 mhz en die draait mw2 ook zonder problemen met fraps op 60 FPS minimaal. Met de GRAKA: HD 4870 1gb ddr5 XFX. En 4 gb werkgeheugen, ddr3 wel dan op 1333 mhz. Dus als ik dit zo lees, vind ik het wel gek dat je maar 20 FPS hebt met cod MW2. Atans dat denk ik, heb er niet heel veel verstand van. Maar 20 is wel erg laag. Niks mis met de temps verder van je cpu en GRAKA? En om nou die ram erbij te kopen, ik weet niet of dat het waard is:confused:

En als je het spel speelt met Fraps, schokt het beeld dan ook?

Mvg,
Drioras

Laatst bewerkt:
Het spel schokt alleen met fraps zodra ik ga filmen, 4 GB werkgeheugen is nu 100-120€, en er zijn ook veel verschillende merken

Hmm, ik heb een keer Furmark laten draaien en die kwam rond de 90-95 graden Celsius

Laatst bewerkt:
zijn dat de temps van je GRAKA of van je CPU? ze zijn wel hoog:confused: voor GRAKA kan het nog, maar voor CPU:( die is aan het koken als deze temps voor CPU zijn. Dowload eens PC Wizzard 2010 en kijk daar wat hij aangeeft bij de temps van je GRAKA en je CPU.

Furmark is echt een programma om de GPU te stressen dus die hoge temp. kan wel,

Potje MWII:

GPU: rond de 70 graden celsius
processor: 55 graden celsius
moederbord: 47 graden celsius
Cores: 54 tot 64 graden celsius

Wat is de Power/AUX?, want die geeft 124,5 graden celsius aan :P

ipv meer werkgeheugen aanschaffen, zou ik eerder aanraden op te upgraden naar Windows 7 of downgraden naar Windows XP (laatste minder aan te raden met die hardware :rolleyes: ). Het is algemeen bekend dat je systeem bij Vista 1/2 beter moet zijn om dezelfde prestaties te halen op Win7 of WinXP.

trouwens: nooit recenties gelezen over Gaming + WinVista? simpel samengevat: winVista + Gaming = lagg, al gelijk welke hardware je hebt zitten.

en die temps zien er goed uit, klein beetje hoog voor je GPU, maar nog niet iets om je zorgen over te maken. (max wat die zou mogen aankunnen voordat de prestaties gaan verminderen = 80 tot 90 °C)

Laatst bewerkt:
ipv meer werkgeheugen aanschaffen, zou ik eerder aanraden op te upgraden naar Windows 7 of downgraden naar Windows XP (laatste minder aan te raden met die hardware :rolleyes: ). Het is algemeen bekend dat je systeem bij Vista 1/2 beter moet zijn om dezelfde prestaties te halen op Win7 of WinXP.

trouwens: nooit recenties gelezen over Gaming + WinVista? simpel samengevat: winVista + Gaming = lagg, al gelijk welke hardware je hebt zitten.

en die temps zien er goed uit, klein beetje hoog voor je GPU, maar nog niet iets om je zorgen over te maken. (max wat die zou mogen aankunnen voordat de prestaties gaan verminderen = 80 tot 90 °C)

Ik heb alleen lag als ik Fraps gebruik en ik wacht dan liever nog ff op Windows 8 :P Fraps gebruikt heel veel ram dus het zou misschien wel erg helpen bij het filmen (film bestanden zijn paar GB per minute dus)

heh, wachten op windows 8? tegen dan mag je je hele pc al vernieuwen :), nee grapje. en windows 7 is trouwens net ietsje goedkoper dan een nieuw setje van 4GB ram. 90 euro ipv +-110 euro voor een Windows 7 Home Premium NL OEM licentie hier te vinden

Laatst bewerkt:

daarom dacht ik al, als die temps van de CPU waren dan was het niet zo best;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan