extracten met photoshop

Status
Niet open voor verdere reacties.

berehap

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2005
ik ben aan het extracten met photoshop, met deze tutorial, maar als ze klaar zijn, hebben ze een mooi plaatje, maar bij mij is dat niet zo, ik heb er allemaal vlekken omheen, zoals hieronder, maar hoe kan dat, dat ik die vlekken erbij heb???

vlekken132.jpg

En als je bij Tool Options bij Highlight een tegengestelde kleur pakt?
Of een kleur welke niet in de afbeelding voorkomt.

:cool:

ik gebruikte ook 2 verschillende kleuren, en heb al 2 dezelfde kleuren gebruikt, maar krijg aldoor van die vlekken rond het plaatje, hoe kan ik ervoor zorgen dat dat niet gebeurd, zodat ik makkelijk een plaatje kan uitknippen

Als je het plaatje met de lasso-tool bewerk en dan uitknippen vervolgens plak je hem in een andere layer.
Dan kan je met behulp van het toverstafje de nieuwe achtergrond weer erbij halen.

maar met een lassotool kun je lang niet zo mooi rondom uitknippen, dan moet je je muisknop ingedrukt houden enzo.....

Dat klopt het is ook een hulpmiddel, daarna kan je hem op de nieuwe layer op de stukken die je niet kon weghalen bewerken met het toverstafje, dan worden de de lijnen die nog bleven staan met de lasotool door het stafje mooi weggehaald .

Je kan beter wat ruimer uitknippen met de lassotool, ipv
precies langs de lijnen proberen te knippen.

Laatst bewerkt:
Lasso tool werkt niet [lekker] op zulke plaatjes...
Je moet 3 dingen doen:
1. gebruik gewoon extract, maar zoom het plaatje [vergrootglaasje] een aantal malen
2. kies een kleine brush [ga met een klein cirkeltje langs de randjes.
3. druk NIET op OK als je klaar bent maar op preview, dan lichten aan de linker kant van het scherm de 4e [cleanup tool] en 5e [edge touch-up] knop van boven op, en hiermee kun je de randjes heeeeel keurig afwerken.

Extracten is GEEN haastklusje. Je moet hiervoor de tijd nemen, vooral voor de "touch-up"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan