extractie Windows XP files Acer TravelMate

Status
Niet open voor verdere reacties.

nonono

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2009
Ik heb een Acer TravelMate 6464WLMi met Windows XP Professional en de bijbehorende applicaties.
M.b.v. Alt+F10 tijdens opstarten, kan alles weer opnieuw geïnstalleerd worden. En daarna moeten ook opnieuw alle Windows Updates weer geïnstalleerd worden. Dit vergt veel tijd.

Met nLite is het mogelijk een installatie CD resp.DVD te maken, waarbij de updates geïntegreerd worden. Op deze manier is het mogelijk opnieuw een installatie uit te voeren, waarbij het aantal Windows Updates beperkt blijft. Dit maakt het leven een stuk prettiger.

Maar helaas. Met een normale Windows XP installatie CD is dit geen probleem. Echter de inhoud bij de Acer TravelMate stemt niet overeen met een Windows XP installatie CD. Ik denk, dat de installatie files in de ..\D2D\IMAGES geplaatst zijn. Maar hier kan ik verder niets mee. (zie bijlage pdf file)
Ik wil een installatie CD maken, enkel met de Windows XP files zonder de bijbehorende applicaties. Die kan ik achteraf selectief installeren.
Navraag bij Acer in Spanje levert geen informatie op namelijk op welke manier de Windows XP files geëxtraheerd kunnen worden (ik woon in Spanje en heb mijn Acer TravelMate hier gekocht).

Hoe is het mogelijk de Windows XP files te extraheren om vervolgens een normale installatie CD/DVD te maken?

Bij voorbaat dank,

Groet Nono

Bekijk bijlage Acer TravelMate 6460 contents hidden partition.pdf

gewoon een normale xp cd van iemand lenen.

via nLite vervolgens alle updates e.d. toevoegen. Voeg ook de drivers toe voor laptop. Is dit teveel werk dan kun je ook alle drivers downloaden van driverpacks.net . Werkt, maar je windows past dan niet meer op een CD.

Ik heb een legale (spaanstalige versie) Windows XP op mijn laptop en hiervan wil ik een normale installatie CD/DVD maken.

Het is toch ook toegestaan een kopie te maken van een muziek CD of film DVD voor eiegen gebruik. Dan hoef ik toch ook geen CD of DVD van de buurman te lenen.

Groet Nono

Sorry ik zal even proberen uit te leggen wat het probleem is.

Acer heeft een aangepaste CD gemaakt met daarin XP, applicaties en drivers. Hiervoor hebben zij een aantal tools gebruikt en mappen gekozen. Maar over deze informatie beschikken wij niet.

Nu heb je 2 keuzes als antwoord op jouw vraag
-Je begint met reverse engineering op de Acer CD, zodat je deze uiteindelijk in een formaat kunt gieten waar nLite weer mee overweg kan. Veel werk en leid waarschijnlijk tot niets.
Of
-Je begint met een kale XP (is gewoon legaal, want je hebt een licentie). Hier voeg je de gewenst updates en benodigde drivers toe met behulp van nLite.

Ik heb ervaring. Route 1 is alleen sneller als je toevallig het geluk hebt dat iemand route 1 al heeft uitgevogeld en deze informatie met jou wil delen. In alle andere gevallen wordt het route 2.

Oplossing van RogerS is de meest voor de hand liggend. Misschien is het maken van een image een oplossing voor jou. Je installeert alles opnieuw zoals je gewend bent, voert alle updates uit en installeert verder alles wat je nog nodig hebt. Daarna installeer je ghost 9.0 of hoger (of ander programma) en het programma brand een mooi cd/dvd. Deze kun je dan elke maand terug zetten en 1 keer per jaar maak je een nieuwe met de nieuwste updates erbij. voordeel is ook dat je pc een beetje schoon blijft.

post #5
Route1 zou inderdaad het meest praktische zijn. En volgens Route2 op zoek gaan naar iemand die mij zijn spaanstalige Windows XP CD wil lenen.

post #6
Op deze manier krijg ik alles dubbel.
a)
Eerst een schone Windows XP installatie en vervolgens de updates installeren en een image maken (bijv. XP_a1)
b)
Overige software installeren, updaten en een image maken (bijv. XP_b1) en dit regelmatig herhalen (XP_b2, XP_b3, etc.). Bij een crash of iets dergelijks weer de voorlaatste versie installeren. Of eventueel de laatste update onder c) gebruiken voor een compleet schone installatie
c)
Om een schone (registry) Windows XP te behouden:
XP_a1 terugzetten en updaten: XP_a2 en regelmatig herhalen.

Zoals RogerS al aangaf is Route1 sneller. Alleen blijft dan de vraag: wie heeft hier ervaring mee en wil ook de informatie delen?

Groet Nono

Ik gebruik trouwens geen images of nLite meer. Er komen zoveel updates van alle pakketten uit, dat het image al verouderd is voordat het af is. Mocht je ooit terug gaan naar de stand van het image, dan ben je vervolgens dagen bezig om het systeem weer up to date te krijgen. Mijn aanpak is tegenwoordig anders:

-Zorgen dat mijn data strikt gescheiden blijft van de windows partitie, zodat ik met een gerust hart kan formatteren.
-Een goede en aktuele backup
-Zorg dat je een werkende driver voor je netwerkkaart op USB of disk hebt staan. Hiermee kun je na installatie van XP in ieder geval op internet en alle benodigde spullen binnen halen.
-In het geval van, installeer ik XP opnieuw. Dit is in de regel binnen 2 uur klaar.

Bedankt voor je reactie.
Dit is inderdaad een bruikbare methode.

Groet Nonio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan