Sinds enige tijd wordt mijn laptop erg warm. Zo warm, dat ik m' n handen er aan kan branden. Speedfan geeft, als de computer op z'n warmst is, rond de 90 graden aan. Aangezien ik m'n laptop wil gebruiken om op te computeren, en niet om er eieren op te bakken, ben ik hier logischerwijs niet zo blij mee. Naar ik meen is +- 60 graden het maximaal acceptabele? Verder heb ik het vermoeden dat deze hitte m'n videokaart gesloopt heeft. Indien ik in de device manager kijk, krijg ik een code 19 te zien. Ik heb deze registry fout proberen te fixen door de upper layers(kon lower layers niet vinden) te verwijderen in de registry editor, maar dit hielp nada. Zonder behulp van de videokaart draait de computer zienderogen minder goed.
Om deze mankementen te verhelpen heb ik de pc opengeschroefd en de ventilator stof gezogen. Dit hielp voor geen meter.
Wat ik verder nog even wou vermelden, is dat de ventilator niet constant lijkt te werken. De ene keer lijkt hij/zij niet te draaien, de andere keer loeit ie als een gek. Ik heb dit in Speedfan niet kunnen aanpassen. Overigens hoor ik soms ook rare piep/knarsgeluiden uit de pc horen komen.
Ideeen/meningen? Plus, hoeveel zou vervanging van een fan zo ongeveer kosten?
p.s biosbatterij lijkt ook op te zijn, kan dit nog enige invloed op de fanregulatie hebben?
Om deze mankementen te verhelpen heb ik de pc opengeschroefd en de ventilator stof gezogen. Dit hielp voor geen meter.
Wat ik verder nog even wou vermelden, is dat de ventilator niet constant lijkt te werken. De ene keer lijkt hij/zij niet te draaien, de andere keer loeit ie als een gek. Ik heb dit in Speedfan niet kunnen aanpassen. Overigens hoor ik soms ook rare piep/knarsgeluiden uit de pc horen komen.
Ideeen/meningen? Plus, hoeveel zou vervanging van een fan zo ongeveer kosten?
p.s biosbatterij lijkt ook op te zijn, kan dit nog enige invloed op de fanregulatie hebben?