Extreem trage download

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tom3k

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2003
Hallo allen,

Ik heb sinds kort last van een extreem trage downloadsnelheid. Ping en up zijn goed. Heb eerder al gepost in spyware forum, maar sindsdien heb ik mijn hele pc opnieuw geïnstalleerd en de router gereset, dus het lijkt mij niet te liggen aan spyware oid (overigens gaven scans dat toen ook al niet aan). Het is van het ene op het andere moment gekomen, heb niks veranderd oid.

Ik ben draadloos verbonden via een d link dwa 140 wireless n usb mini adapter aan een linksys n ultra range plus router. Een andere pc is op precies dezelfde manier verbonden maar heeft wel nog gewoon goede snelheid.

Ik heb ook de D links verwisseld, maar dat maakte niet uit. Begin te denken dat het hardware matig is, iets van moederbord of zo, maar daar heb ik verder geen ervaring mee.

Heel soms heb ik even een piek en heb ik voor een seconde goede snelheid, maar al snel is het weer erg treurig. Testen doe ik via speedtest.nl of net. Ik zie ook dat de snelheid erg fluctueert, op de andere pc is het redelijk constant, maar bij mij gaat het op en neer, wisselend tussen traag en ultratraag.

Iemand enig idee wat het kan zijn/mij verder kan helpen?

Bvd en groet,
Tom

Omdat het altijd heeft gewerkt lijkt het me sterk, maar je kan proberen om je bios en chipset drivers (usb) up te daten.
Staat de PC die wel goed werkt ver van de PC die nu extreem traag is?
Welk besturingssysteem heb je

Omdat het altijd heeft gewerkt lijkt het me sterk, maar je kan proberen om je bios en chipset drivers (usb) up te daten.
Staat de PC die wel goed werkt ver van de PC die nu extreem traag is?
Welk besturingssysteem heb je
Nee, die andere pc staat er vlak naast. Die andere heeft Windows Vista, ik heb Windows 7. Ik snap er echt niets van, van het ene op het andere moment zo extreem traag, zelf na compleet nieuwe installatie.

We komen er wel...
Diagnose tot zover:
Het ligt niet aan de router (andere client werkt prima)
Het ligt niet aan de wi-fi adapter (andere wi-fi adapter zelfde probleem)
Het ligt niet aan de software (herinstallatie)

Dan blijft alleen nog maar de hardware van je client over...
Welke componenten kunnen dit soort problemen veroorzaken?
Moederbord, chipset, usb controller
usb controller kan je uitsluiten door een usb poort van de kast te gebruiken (mits aanwezig), en niet een die direct is gesoldeerd op het moederbord
chipset en moederbord testen wordt lastig, wel kan je proberen ultimatebootcd(http://www.ultimatebootcd.com/) te draaien, maar helaas is er geen tool beschikbaar die je moederbord 100% test, dus 100% zeker ben je ook nooit...

Bedankt voor je antwoord Denson. Ik heb in de tussentijd gezien dat er erg veel mensen met wireless signalen in de omgeving zijn. Ik woon in een flat, dus wellicht is er onlangs weer iemand bij gekomen die mijn signaal stoort. Aangezien ik ga verhuizen en daar met kabel verbonden wil worden wacht ik even met moeilijke ingrepen, want wellicht is straks in ons nieuwe huis het probleem opgelost. Zo niet, dan ga ik verder met je opmerkingen.

Dank en groet,
Tom

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan