Extreem trage pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

HenkRog

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2008
Hallo,

ik heb een pc die ineens enorm traag is geworden. Het is volgens mij iets hardware-matig die het probleem veroorzaakt want het opstarten van Windows duurt ook al extreem lang. Als ik bvb. BartPE opstart (bootable Win CD) duurt het meer dan een uur. Het geheugen heb ik al eens vervangen en dat veranderd niks.

Wat kan er dit probleem veroorzaken en wat kan ik nog eens proberen?

Doordat alles zo enorm traag gaat is het bijna onmogelijk om iets uit te voeren op de pc.

En zoals ik al zei, denk ik dat het iets met hardware te maken heeft, hoe kan je anders verklaren dat het opstarten van BartPE ook hinder ondervindt?

Maak even alles stofvrij en koppel alles even los
Koppel dan alles weer vast.. Verder nog wat raars gedownload voordat het probleem er waS?

Ik heb ook eens geprobeerd met een andere harde schijf waar ik een nieuwe install op wou doen. Dit heb ik wel moeten afbreken aangezien ook dat extreem lang ging duren.

Ik vermoed dat het dus het moederbord of de CPU is.

wat zijn je systeem specs? word hij niet te heet want dan kan de pc de hitte moeilijk kwijt raken en dat heeft flinke nadruk op je snelheid,ik zelf denk wel misschien de CPU.

Gisteren nog wat dingen geprobeerd en uiteindelijk het probleem kunnen oplossen.

Als ik een memtest deed merkte ik op dat de snelheden naast L1 en L2 een factor 1000 te klein waren, wat mijn vermoeden van een probleem met de CPU of moederbord bevestigde.

Maar...

nadien heb ik de IDE apparaten (cd-rom en dvd) afgekoppeld (de hd is sata) en het CMOS batterijtje eens verwijderd en opnieuw bevestigd en toen ging alles weer normaal! Als ik de IDE apparaten dan terug aansloot bleef alles normaal werken. De CMOS reset heeft het probleem dus blijkbaar opgelost. Dat vind ik toch wel raar.

ik zelf denk niet de moederbord,als die kapot is doet je scherm,geluid,niks doet het dan niet meer en jij hebt dat niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan