Regelmatig doet iTunes mijn systeem bijna crashen. In Windows taakbeheer zie ik dat itunes.exe de CPU tot meeer dan 90% belast. Het proces beëindigen is de enige oplossing. Dit probleem treedt vaak op na het afsluiten van iTunes, gewoon via het kruisje (proces wordt nu niet afgesloten maar hangt volgens mij), maar ook op onverwachte momenten: muziek stopt en systeem ‘hangt’. Afsluiten van het proces via de taakplanner is de enige oplossing. Probleem treedt dusdanig vaak op dat ik een script heb moeten maken (kill_itunes.cmd) om iTunes automatisch te stoppen:
taskkill /F /im itunes.exe
Zeer effectief maar het afbreken van het proces heeft me al regelmatig een beschadigde muziekbibliotheek opgeleverd + alle podcast subscripties verdwenen. Enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn van de extreme CPU belasting?
groet,
/Robbert
taskkill /F /im itunes.exe
Zeer effectief maar het afbreken van het proces heeft me al regelmatig een beschadigde muziekbibliotheek opgeleverd + alle podcast subscripties verdwenen. Enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn van de extreme CPU belasting?
groet,
/Robbert