Extreme CPU-belasting na afsluiten iTunes voor Windows.

Status
Niet open voor verdere reacties.

dilama32

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2005
Regelmatig doet iTunes mijn systeem bijna crashen. In Windows taakbeheer zie ik dat itunes.exe de CPU tot meeer dan 90% belast. Het proces beëindigen is de enige oplossing. Dit probleem treedt vaak op na het afsluiten van iTunes, gewoon via het kruisje (proces wordt nu niet afgesloten maar hangt volgens mij), maar ook op onverwachte momenten: muziek stopt en systeem ‘hangt’. Afsluiten van het proces via de taakplanner is de enige oplossing. Probleem treedt dusdanig vaak op dat ik een script heb moeten maken (kill_itunes.cmd) om iTunes automatisch te stoppen:

taskkill /F /im itunes.exe

Zeer effectief maar het afbreken van het proces heeft me al regelmatig een beschadigde muziekbibliotheek opgeleverd + alle podcast subscripties verdwenen. Enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn van de extreme CPU belasting?

groet,
/Robbert

Geen idee. Maar kan je het proces geen lagere prioriteit geven?

Bedankt voor je reactie. Kan natuurlijk wel, maar hiermee is de oorzaak niet opgelost... en los ik het probleem ook niet op: iTunes hangt tijdens het afsluiten en sluit dus niet af. Dit is ook een algemeen probleem van Outlook i.c.m. een imap client, maar dan helpt het opniew opstarten van Outlook en vervolgens weer afsluiten. Als itunes.exe in het geheugen aanwezig is kan de applicatie niet opnieuw worden gestart, al zou dit kunnen... de applicatie start niet omdat de CPU belasting te hoog is en het systeem -hangt-.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan