extreme temperaturen!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

pimjai

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2009
ik heb laatst een nieuwe CPU gekocht, de E8400, maar ik heb nu het probleem dat de temps in idle ongeveer 50 graden zijn, en na het spelen van een spel, al is het maar voor 5 minuten, lopen ze op tot ongeveer 100 graden!!!! wat kan ik hier aan doen??

Deugt dat meetprogramma wel? De maximum temperatuur voor een E8400 is (volgens Intel) 72,4 graden... daarna wordt hij instabiel en bij 100 heeft ie allang de goede geest gegeven.....

Zit de koeler er wel goed op? Is die koeler geschikt voor een E8400?

Welke koeler heb je er op zitten? De standaard koeler?
Heb je hem er wel goed opzitten?
Als je dat zeker weet zal je toch een andere koeler moeten kopen en monteren.
Niet overgeclockt?

Waarmee heb je deze temps gemeten?

Toen je de processor ingebouwd hebt, heb je wel voldoende koelpasta gebruikt? Is de airflow in je kast voeldoende? Draait de cpu fan wel goed?

Inderdaad, waar heb je mee gemeten?
Ik hoop niet met Speedfan want die is vreselijk onbetrouwbaar.

ik heb gemeten met speedfan
koelpasta zat er al op, was de boxed version.
de koeler is geschikt voor de processor, want het was de boxed version
airflow is wel goed, hiervoor had ik namelijk een e5300, en die werd nooit warmer dan 50-60 graden, als ik hem volledig stressede met prime

Laatst bewerkt:
Dat is wel wat aan de warme kant! Heb je wel een goede circulatie in je kast?

Srry, had je vorige bericht niet goed gelezen...

Laatst bewerkt:
Dat is wel wat aan de warme kant! Heb je wel een goede circulatie in je kast?

Srry, had je vorige bericht niet goed gelezen...

zou het kunnen dat de koelpasta van de boxed version niet goed erop zat, ik kan morgen altijd ff een tube halen en kijken of het beter gaat met nieuwe koelvloeistof

Dat kan altijd!

Als je aan het wrikken of schuiven bent geweest met het opbouwen, kan het misschien niet helemaal fijn gegaan zijn! Al lijkt dat me sterk. Maar je kunt het proberen. Haal dan eerst de oude weg en zorg ervoor dat er niets meer opzit van je oude pasta alvorens je de nieuwe erop smeert! Gebruik een oud pasje ofzo om de pasta aan te brengen! Let op, niet teveel opsmeren hé!

Dat kan altijd!

Als je aan het wrikken of schuiven bent geweest met het opbouwen, kan het misschien niet helemaal fijn gegaan zijn! Al lijkt dat me sterk. Maar je kunt het proberen. Haal dan eerst de oude weg en zorg ervoor dat er niets meer opzit van je oude pasta alvorens je de nieuwe erop smeert! Gebruik een oud pasje ofzo om de pasta aan te brengen! Let op, niet teveel opsmeren hé!

ok, dan ga ik dat morgen eerst even proberen, julie horen het dan wel

kan het er trouwens aan liggen dat die koelpasta er gewoon op zat, maar dat ik de koelpasta niet heb verspreid??

sorry voor de beetje late reactie, maar het is al opgelost. de koeler zat niet helemaal goed gemonteerd, waardoor hij niet helemaal goed contact maakte, hij was namelijk wat moeilijk te monteren, je moest een soort pinnetjes erin drukken, en ik was bang dat als ik te hard zou drukken me moederbord zou breken. dus ik heb toen mijn moederbord eruit gehaald zodat ik hem even goed kom ondersteunen, en nu zit hij goed gemonteerd, temperaturen komen onder load niet boven de 50 uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan