F 1

Status
Niet open voor verdere reacties.

Videorolf

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 sep 2008
Ben sinds vandaag nieuw op dit forum en hoop dat ik de juiste rubriek heb genomen. In elk geval heb ik gezocht naar mijn vraag in FAQ maar kon niets vinden.
Vraag: sinds kort krijg ik bij opstart de melding: "Press F1 to resume".
Heb kort geleden de PC opgeruimd met schijfopruiming en defragmentatie.
Weet iemand wat de oplossing is om deze melding niet meer te krijgen?
Mijn besturingssysteem is XP prof

Welkom hier op Helpmij.

Deze vraag kan je soms krijgen als je een interne schijf of ander station hebt toegevoegd of verwijderd.
Meestal krijg je deze vraag maar één keer totdat je weer wat in de configuratie wijzigd.

Laatst bewerkt:
Ergens in de BIOS kun je die melding uitschakelen volgens mij.

als je de kap van je kast hebt open gedaan dan geeft het ook wel is een melding van "Warning, Your chassis has been opend" "Press F1 to continue or Press Del for setup"

Mag ik weten waar 'em blijft hangen. Ga eens naar de setup als je computer opstart en geef me alle tekst die je voor het BIOS te zien is krijgt.

Probeer dit al :

-Haal alle USB apparaten eruit
-Sluit je toetsenbord aan op de PS/2 poort

meestal zit er een sensor in de kast zelf die kijkt of de kap dicht is, als dat niet zo is dan geeft hij een foutmelding aan van dat de kap is geopent, dan staat er dat je op F1 kan drukken of op del om naar de bios te gaan..

Hij meld dat het na dat hij zijn schijf opruimde en defragmenteerde gebeurde. In het geval dat de kast open is ben je juist Mastah G. In het ander geval zou ik graag antwoord op mijn vragen hebben.

dank voor alle reacties. Kom er vanmiddag op terug na wat testen te hebben gedaan.

Hallo allemaal,
hartelijk dank voor alle reacties. Geweldig forum, al die suggesties.
Heb wat testen gedaan maar kom er helaas niet helemaal uit.
In elk geval in de BIOS kun je het naar mijn mening niet instellen (veranderen).
Kast was niet open, dus daar kan het niet aan hebben gelegen.
Inderdaad -zoals Joshua schrijft- gebeurde het NA schijfopruiming en defragmentatie.
Hoe dan ook ik heb eens de USB poorten eraf gehaald, PS2 toetsenboord/muis heb ik helaas niet meer in bezit, dus kon dit niet testen.
Maar let op: nu heb ik 5 keer opgestart en de melding komt niet meer. Dus waar het nu aan lag kan ik helaas niet zeggen, maar ik heb een vermoeden (USB poorten uit en aan).
Als hij was blijven hangen dan had ik graag het scherm naar je toe gestuurd Joshua maar hoe werkt dat met schermprint in een fotoprogramma? Dat kan ik wel. Maar kan ik hier ook foto's opzetten? Of gewoon selecteren en dan plakken. (Interesseer me voor die vraag voor een eventuele volgende keer, je weet maar nooit).
Hoe dan ook, nogmaals mijn hartelijke dank, probleem -blijkbaar- opgelost.
Groetjes aan allen
Rolf

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan