F: en D: onvindbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Augustinus Koch

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 mei 2005
Berichten
4
Nadat ik bij een altijd goed werkende pc met Windows 98SE de ZIP-drive had vervangen door een harde schijf (die functioneerde vervolgens goed) en daarna weer verwijderde zodat de oorspronkelijke situatie werd hersteld, kan ik nu zowel in een DOS-venster als opgestart in DOS de stations F: (ZIP-drive) en G: (CD-rom drive) niet meer benaderen. Dat lukt echter wel in Windows. Het in het BIOS kiezen van de default-instelling helpt niet. Het scannen op virus en spyware heeft niets opgeleverd. Wat moet ik doen om F: en G: weer te kunnen benaderen?
 
Zit er wel een Cd in de speler als je die wil benaderen?
Zelfde voor de Zip-drive, Zit er wel een zip-disk in?
 
Hoi Killermenace.
Ja, in de drives zitten een ZIP-schijf en een CD. Ten einde raad heb ik na een "format c:" Windows weer geïnstalleerd, maar dat hielp niet.
 
heb jij wel je zip dos driver geinstaleerd ???
en ook die van je cdrom want anders gaat het echt,
niet luken
 
Wat niet geholpen heeft:
Batterij van het BIOS vervangen.
Van het BIOS de default-instellingen terugzetten.
"Lastdrive=Z" zetten in autoexec.bat en config.sys.
Software installeren/deïnstalleren voor ZIP-drive.
Plaatsen in config.sys:
device=c:\windows\system32\drivers\oemcd.sys /d:mscd001
Plaatsen in autoexec.bat:
C:\WINDOWS\COMMAND\MSCDEX.EXE /D:mscd001
 
Stations in DOS onvindbaar

Het is teveel om op te noemen wat ik ondertussen allemaal gedaan heb, o.a. het meerdere malen opnieuw installeren van Windows 98SE. Omdat de CD-ROM drive inmiddels dienst weigerde heb ik die vervangen door een CD-RW. De ZIP-drive heb ik losgekoppeld omdat ik die nu toch niet meer nodig heb. Nu is in DOS de CD-ROM drive WEL te benaderen. Dus de zaak is opgelost! Bedankt voor ieders medewerking.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan