F Prot vragen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Terrarabo

Inventaris
Lid geworden
5 okt 2001
Hallo luitjes,

Hopen dat jullie mij verder kunnen helpen. Sinds enige tijd gebruik ik bij diverse mensen F Prot Dos scanner als de rest niet meer werkt. Nu het volgende, als ik op mijn eigen PC F Prot opstart en laat scannen staat er dat hij de bootsector NIET scant?? (zie bijlage)
Hoe kan dit en kan ik dit instellen?
Tweede vraag, hoe zit het met updaten van F Prot. Ik kan eigenlijk niks vinden binnen het programma zelf. Is het de bedoeling dat ik gewoon steeds de laatste versie dowload?

Raymond

Laatst bewerkt:
1e vraag weet ik niet, ken het programma verder niet.
Maar als ik jou was zou ik even in de faq van f-prot kijken.

2e vraag, zie hieronder dit komt van de site van f-prot.

How do I update the virus signature files?

F-Prot Antivirus has an updater component for fast and easy updating of the virus signature files. Simply follow these simple steps:
Open F-Prot Antivirus
Select the Updater
Choose whether you are going to update from the Internet or from a local network (LAN) (if you use a LAN connection you have to specify the location of the definition files).
If you are updating for the first time, please select "Settings".
Type in your customer number exactly like it was in the invoice e-mail you received. For your own convenience check the “Remember my customer number” box.
If you use a dial-up connection, you can probably skip the proxy option and just click “ok”. If your computer is a part of network you should consult your network administrator about the proxy settings.
Select "Update" and the Updater will download the latest virus signature files.
The next time you update, you can skip the "Settings" part and go straight to "Update".
Users of F-Prot Antivirus for Windows are strongly encouraged to use this simple and proficient way of updating their virus signature files.

Hoi puppie,

De tekst die je gaf in niet van toepassing op de Dos Scanner. Deze heeft geen Updater. Dit staat in de tekst.

Users of F-Prot Antivirus for Windows are strongly encouraged to use this simple and proficient way of updating their virus signature files.

Ik heb wel het één en ander gevonden maar begrijp er geen bal van aangezien het updaten volgens mij via FTP servers gaat.
Vraagje?? Wellicht zou je het programma kunnen downloaden en eens met mij meekijken?? Als je daar geen zin in hebt begrijp ik dat uiteraard ook :)

Raymond

Laatst bewerkt:
Oke zal ik vanavond eens mee gaan spelen en kijken, zometeen eerst even eten.
Ik laat het wel even weten.

Raymond,
Toch nog even zitten lezen betreffende f-prot voor dos.

Je eerste vraag kom ik nog niet tegen en op je 2e vraag het volgende antwoord.
Je moet dus zelf bij een ftp server je updates gaan ophalen.
Hier is de nederlandse ftp.

Netherlands ftp.nic.surfnet.nl /mirror-archive/software/simtelnet

Ondertussen ook een beetje zitten klooien met f-prot.
Als het op je harddisk staat dan wil het gewoon je bootsector niet scannen.(alle opties geprobeerd)
Nu heb ik geen diskettestation in mijn laptop dus kan ik niet kijken wat het progje doet als je opstart vanaf een diskette.
Misschien dat je dat zelf eens kunt proberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan