F-Secure 7.10 op Windows Vista installeert niet!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bleeker

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2007
Hai allemaal,

Ik heb een probleem met de installatie van F-Secure 7.10 op Windows Vista.
Als ik de installatieprocedure start, zie ik dat er geïnstalleerd wordt, maar als ik ga zoeken op de computer, staat er niks.
Standaard staat er op die PC Norman van Symantec, maar dat heb ik grondig verwijderd.
Ik heb al rondgezocht op Internet, en daar staat dat ik in de FSSETUP.LOG moet kijken in de Windows map.
Dat heb ik gedaan en daar kwam ik een aantal foutmeldingen tegen, ik hoop dat de experts hier er wat mee kunnen.

{ UnpackFromSetupMedia(setup_6.00-20221.ENG.fip,setup/ENG/bin/,C:\Users\Amy\AppData\Local\Temp\FsSetup\00000001\,0,0)
FSSFM_CreateSession failed, error code: [14].
}

Processing the product [F-Secure Backweb]...
{ RetrieveInstalledVersion(0x80000002,SOFTWARE\Data Fellows\F-Secure\BackWeb,CurrentVersion,0x0012FB58)
Unable to open registry key, error code: [2].
} RetrieveInstalledVersion(0x80000002,SOFTWARE\Data Fellows\F-Secure\BackWeb,CurrentVersion,0x0012FB58)
PreviousVersionRegistryKey setting is not defined for the product.
The product is not installed.

En dit gebeurt dus niet alleen bij de optie BackWeb van F-Secure, maar ook bij Internet-Shield, Anti-Virus, Anti-Spyware, E-Mail Scanner en noem maar op.

Ik hoop dat iemand mij met dit probleem kan helpen, bij voorbaat dank :)

Groet, Marijn Bleeker

Ik weet niet waar dat precies te vinden is, maar ik vermoed van niet want het is een gewone consumentenPC. Waar is dat precies te achterhalen?

Groet, Marijn Bleeker

Oké Ton, ik ga het doen en daarna breng ik weer verslag uit :thumb:

De uninstall is goed verlopen en de computer startte uit zichzelf opnieuw op, zoals ook was aangegeven. Ik stopte de CD van F-Secure er weer in en de installatie begon weer.
Helaas pindakaas, nog steeds geen resultaat.
Ik zal de hele foutmelding erbij stoppen in de bijlage.

P.S. Hij moest gecomprimeerd worden omdat het anders niet paste.
(Amy=Administrator)

Bijlagen

Wat was je vorige AV programma?

Dat was Norman antivirus. Dat stond er standaard op. Maar ik heb de normale uninstallprocedure daarvoor gevolgd en ook nog een heel het register nagelopen.

Kan ik ondertussen wel een ander AV-programma installeren en dan die later weer verwijderen, of is dat onhandig?

Hallo allemaal!
Het is gelukt:thumb:

Ik wist niet dat je in Windows Vista ook als Administrator een Setup uit moest voeren door rechts erop te klikken en dan de optie "uitvoeren als Administrator" moest kiezen.
Nadat ik dat gedaan had, lukte het vlekkeloos.
Iedereen bedankt voor de moeite!

Groet, Marijn Bleeker

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan