F-secure port forward

Status
Niet open voor verdere reacties.

Renee123

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2009
Om wake on lan aan de praat te krijgen is het nodig dat ik een port forward in mijn router en op mijn computer. Ik heb van alles geprobeerd maar het lukt me tot nu toe nog niet :confused:
Inmiddels weet ik wel waar het probleem zit, namelijk in F-secure client security van m'n computer. Wanneer ik de firewall van F-secure namelijk uitschakel en check bij GRC.com of ik poorten open heb staan, dan staat geeft ie aan dat ie wel open is. Dus ik ben er bijna en weet dus ook 100% zeker dat het probleem in m'n firewall instellingen van F-secure zit.

Ik heb in het tabblad 'services' 2 nieuwe services toegevoegd (1 service voor de UDP poort die ik wil openen en 1 service voor de TCP poort die ik wil openen = zelfde poortnummer).
Vervolgens heb ik bij het tabblad 'regels' een nieuwe regel toegevoegd met daarin de 2 services aangevinkt dat ze in beide richtingen verkeer door moeten laten.

Vraagje:
Moet ik bij het maken van de regel in stap 2/5 kiezen (IP-adres/bereik) kiezen voor "Elk IP4-adres" of voor "aangepast". Wat is het verschil en wat zijn de gevolgen als ik voor 1 van beiden kies? Heb allebei al geprobeerd en het werkte allebei niet.

Ander vraagje:
Moet ik naast de 2 services nog een andere service toevoegen? Is er bijvoorbeeld iets van een algemene service die je altijd aan moet zetten als je een port wilt forwarden? Of in het specifieke geval voor het forwarden van een poort voor het gebruik van wake on lan?

Hoop dat iemand kan helpen en de oplossing weet :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan