• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

F2 gebruiken in onbeveiligde cel van beveiligd blad

Status
Niet open voor verdere reacties.

teckelfan

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2009
Hoi knappe koppen,

Het volgende probleem, ik heb een blad waar een bezoekersrapport moet worden ingevuld. In diverse cellen staan formules die niet gewist mogen worden dus heb ik het blad beveiligd.
Nu heb ik een vak gemaakt van 11 kolommen bij 12 rijen die heb ik samengevoegt tot 1 cel waar ze een opmerking in kunnen plaatsen.
Met Alt+Enter kunnen ze dan een nieuwe regel maken. Als het klaar is afsluiten met Enter. Maar als de tekst in de cel met F2 moet worden aangepast verdwijnt de hele tekst en moet alles weer opnieuw ingegeven worden. Hoe kan ik dus die tekst aanpassen zonder dat deze geheel verdwijnt ?
Ik hoop dat deze beschrijving duidelijk is en jullie een oplossing weten.

John

bladbeveiliging opheffen>rechrsklikken>Celeigenschappen>Bescherming>Verborgen Uitvinken.
en weer blad beveiligen.

Mvg

Piet

bladbeveiliging opheffen>rechrsklikken>Celeigenschappen>Bescherming>Verborgen Uitvinken.
en weer blad beveiligen.

Mvg

Piet

Dankje Piet,

Maar deze oplossing kende ik ook al :) het is juist de bedoelling dat derde het blad invullen en niet de beveiliging kunnen opheffen. Maar zij moeten wel het tekstvak kunnen bewerken. En aangezien je door de F2 knop te gebruiken de cel kunt bewerken gaat dit niet met een beveiligd blad.

het is juist de bedoelling dat derde het blad invullen en niet de beveiliging kunnen opheffen

Maar dat moet je toch zelf doen. Een derde heeft geen toegang tot de beveiliging (als je een wachtwoord gebruikt)

Mvg

Piet

Maar dat moet je toch zelf doen. Een derde heeft geen toegang tot de beveiliging (als je een wachtwoord gebruikt)

Mvg

Piet

Piet, :o Het is de bedoeling dat andere het formulier gebruiken en daarin het tekstvak een verslag neerschrijven. Maar als zij iets willen verbeteren in de tekst en zij gebruiken de F2 toest is alles wat er geschreven stond weg dat is het probleem.
Dus hoe kunnen zij tekst aanpassen in een tekstvak zonder de beveiliging van het blad te verwijderen

Dat is nu precies wat ik aangeef.
Je moet zelf Verborgen uitvinken en dan het blad beveiligen.
Dan blijft de tekst staan in de samengevoegde cel bij gebruik van F2.

Mvg

Piet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan