F5D7330 belkin g802.11g 54mps

Status
Niet open voor verdere reacties.

frankdubbe

Gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2008
Ik heb een router -F5D7330 belkin g802.11g 54mps-
Er komt een kabel toe in de eerste poort -kleur grijs- deze zorgt dat ik op mijn pc1 verbinding heb
een blauwe kabel dien ik te verbinden met pc2
vroeger lukte dit
nu heb ik een nieuwe pc en de blauwe kabel geeft geen internet door, als ik de grijze kabel in pc 2 steekt heb ik wel internet.....

Ik denk niet dat ik extra drivers moet downloaden daar de grijze kabel het wel doet...

Kijk eens na of die blauwe kabel misschien een kruiskabel is (ook wel cross-cable genoemd). Vergelijk dat met de grijze kabel.
Misschien ligt daar het probleem, dus een crosskabel vervangen door een straigh-through netwerkkabel.
Overigens: Als je al hebt uitgezocht dat met de grijze kabel het wel lukt, dan zou ik het volgende proberen:
1. Sluit de blauwe kabel aan op aansluiting 1 en verbind die met pc1. Kijk of pc1 Internet heeft.
2. Sluit de grijze kabel aan op aansluiting 2 en verbind die met pc2. Kijk of pc2 Internet heeft.
Dit omdat in ieder geval de grijze kabel goed lijkt te werken.

Overigens is het door jou genoemde type router niet te vinden bij Belkin. Had het misschien niet F5D7230 moeten zijn?

Tijs.

belkin

Kijk eens na of die blauwe kabel misschien een kruiskabel is (ook wel cross-cable genoemd). Vergelijk dat met de grijze kabel.
Misschien ligt daar het probleem, dus een crosskabel vervangen door een straigh-through netwerkkabel.
Overigens: Als je al hebt uitgezocht dat met de grijze kabel het wel lukt, dan zou ik het volgende proberen:
1. Sluit de blauwe kabel aan op aansluiting 1 en verbind die met pc1. Kijk of pc1 Internet heeft.
2. Sluit de grijze kabel aan op aansluiting 2 en verbind die met pc2. Kijk of pc2 Internet heeft.
Dit omdat in ieder geval de grijze kabel goed lijkt te werken.

Overigens is het door jou genoemde type router niet te vinden bij Belkin. Had het misschien niet F5D7230 moeten zijn?

Tijs.

Hou kan ik deze router F5D7230 resetten
De router werkt onlangs nog met een medion pc
Deze crashte
Ik probeer nu via kabel connectie te maken niks lukt
Er is verbinding- wel verzonden pakketen maar geen ontvangst
Telenet modem reeds gereset maar zonder succes
Ik denk dat ik de router moetr resetten , maar weet niet hoe???
vele dank

Bijlagen

• belkin-router.jpg
    belkin-router.jpg
    11,3 KB · Weergaven: 41
Achter op de router, onder de antenne (dus tussen de LAN aansluiting 4 en de voedingsaansluiting) zit een reset knopje.

Hieronder wat de handleiding zegt over het gebruik ervan:
a. Resetting the Router
Push and release the “Reset” button. The lights on the
Router will momentarily flash. The Power/Ready light will
begin to blink. When the Power/Ready light becomes solid
again, the reset is complete.
b. Restoring the Factory Defaults
Press and hold the “Reset” button for at least 10 seconds,
then release it. The lights on the Router will momentarily
flash. The Power/Ready light will begin to blink. When the
Power/Ready light becomes solid again, the restore
is complete.

Dus afhankelijk van of je alleen de modem wilt herstarten of herstarten én naar fabriekswaarden wilt terugzetten (ik vermoed dat je dit laatste wilt) volg je resp. a. of b.

Succes,

Tijs.

belkin

Ik gebruik op mijn beneding verdieping wifi-wireless conectie
Hoe moet ik dan de verbinding terug maken???
Moet ik in de router gaan ???
Besturing is XP
Hoe configureer ik dan XP
Vele dank hoor
Frank

Als je optie b. gebruikt hebt, dan staat alles alsof je de router uit de doos hebt gehaald. Je hebt daarna 2 mogelijkheden:
- met een pc bedraad aangesloten op de router, via de door Belkin meegeleverde cd-rom de instellingen weer in orde moeten maken, incl. alle instellingen van het draadloze netwerk.
- met een pc bedraad aangesloten op de router, via de webpagina aanpassingen doen. Die webpagina kun je bereiken door http://192.168.2.1 in te vullen in je browser op dat moment. Klik op Login knopje, laat in het gepresenteerde scherm het wachtwoord leeg en druk op Submit. Je kunt dan aan de slag om aanpassingen te gaan doen.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan