F8 heeft een andere functie gekregen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

LangeveldA

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2006
Berichten
44
Ik heb momenteel wat problemen met het installeren/repareren van mijn windows.
Tijdens de laatste goed verlopen sessie van windows heb ik mijn monitor uitgeschakeld via apparaatbeheer omdat ik niet meer de driver kon herinstalleren (dit is eigenlijk het eerste probleem). Toen ik daarna windows opnieuw opstartte kreeg ik een zwart scherm na het windows scherm (met het bewegende balkje).
Iemand gaf mij de tip om windows in de veilige modus op te starten. Op het moment dat ik F8 indruk krijg ik nu een ander scherm dan gebruikelijk namelijk een scherm waarin ik kan kiezen van welk medium windows moet booten (dus de keuze uit floppy, cd, hdd etc.)
Ik kan op geen enkele manier meer in dat andere scherm komen waar je o.a. veilige modus kan kiezen.
Windows herinstalleren werkt op dit moment ook niet meer. Dan krijg ik allerlei foutmeldingen.

Help.
 
Soms de F8 een andere Functie gegeven???

En als je met de Cdrom opstart Cd erin ken je dan niet in de Repair komen dan?
 
Jawel en de eerste keer dat ik vanaf de windows cd-rom startte heb ik ook voor repair gekozen maar dan krijg ik hetzelfde zwarte scherm na het windows opstartscherm. En daarna kon ik ook niet meer bij de veilige modus komen.
 
Jawel en de eerste keer dat ik vanaf de windows cd-rom startte heb ik ook voor repair gekozen maar dan krijg ik hetzelfde zwarte scherm na het windows opstartscherm. En daarna kon ik ook niet meer bij de veilige modus komen.

Dat zwarte scherm met C:/ ?

Ik ben de link kwijt ,effe op een ander wachten
 
Nee het is niet het scherm met de opdracht prompt. Het is het scherm wat normaal gesproken verschijnt na het windows opstartscherm(dus dat scherm met dat bewegende balkje). Normaal gesproken krijg je dan het scherm met je accounts waar je kan inloggen.
Dit scherm was dus bij mij helemaal zwart en ik neem aan dat dit komt doordat ik mijn beeldscherm heb uitgeschakeld in windows???
 
Ik ga F5 proberen. Maar komt iemand dat boorscherm bekend voor? Het is een scherm waarbij je alleen kan aangeven van welk medium je kan booten. Dit scherm komt bij mij als ik F8 intoets na de bios?
 
Ik ga F5 proberen. Maar komt iemand dat boorscherm bekend voor? Het is een scherm waarbij je alleen kan aangeven van welk medium je kan booten. Dit scherm komt bij mij als ik F8 intoets na de bios?

Dat zal een scherm van je sata controller zijn, als je daar je hdd kiest om van te booten, en meteen daarna op F8 drukt zou het ook moeten lukken. :)
 
Bedankt voor de hulp tot zover. Ik ben inderdaad in het F8 scherm gekomen na het Sata scherm. Het is mij inmiddels ook gelukt om Windows opnieuw te installeren. Ik ben echter weer bij mijn oude probleem gekomen. Deze vraag heb ik ook geplaatst onder een nieuwe vraag. :( Windows blijft hangen in het opstartscherm :(
 
Dat is de biosbootkeuze F toets, bij Award, vaak de F8, bij Ami, de F11, en Phoenix zal ook wel zoiets hebben, erg handig, hoef je elke keer de bios in te duiken om de bootsequence aan te passen.

Vooral ook handig, voor het maken van een dualboot met Vista op een aparte schijf, wordt de MBR niet overschreven/aangepast.
 
Bedankt voor de hulp tot zover. Ik ben inderdaad in het F8 scherm gekomen na het Sata scherm. Het is mij inmiddels ook gelukt om Windows opnieuw te installeren. Ik ben echter weer bij mijn oude probleem gekomen. Deze vraag heb ik ook geplaatst onder een nieuwe vraag. :( Windows blijft hangen in het opstartscherm :(

Ik heb even geen zin :p om je nieuwe vraag erbij te zoeken, (hint:linkje was handig geweest), maar welke windows versie wil je waar op installeren?

Wanneer je namelijk windows XP zonder SP2 probeert te installeren op je sata schijf zal dat niet lukken, vanaf SP2 heeft windows pas sata drivers in de installer zitten.
 
Oh, kun je mij zo'n cd'tje opsturen?:eek: , ik moest ze er zelf in slipstreamen.

Nee, hoor, je hebt ook bij SP2 ook nog een driverdisk nodig, die d.m.v. F6 dient te laden van die flop.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan