F8 (Veilige Mode) werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal,

Om een bestand (Windows.old) weg te halen moet ik even in de Veilige Mode zijn

Een paar maanden geleden heb ik ook reeds deze vraag gesteld, en kreeg toen als antwoord

Type in op de Opdrachtsprompt (Administrator) : bdedit /set {default} boot nupolicy legacy

Maar het werkt niet (bij de volgende keer opstarten)

Is er iets verandert ik gebruik Win10 PRO 64-bits versie 1511

MVG
Jan Filarski

Beste Jan,

Zoals je hieronder kunt zien is de tekst / het commando dat jij toen hebt ingevoerd, bij lange na niet correct.

Klik op het Windows logo, ga naar alle apps, “systeem”, klik rechts op de opdrachtprompt, en kies voor “meer”, kies voor ‘als adm. Uitvoeren.
Typ daarna op je scherm

bcdedit /set {default} bootmenupolicy legacy

Let op de spaties!!!!!

gevolgd door een Enter.
Vanaf nu werkt ook in Windows 10 de veilige modus als je bij het opstarten de F8 indrukt.

Hier staat uitgelegd hoe je Windows 10 in veilige mode kan starten:
http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-10/start-your-pc-in-safe-mode

Hallo Edmoor

Een van deze methodes werkte (misschien de andere ook wel, maar niet geprobeert)

Bedankt.
MVG
Dukkel

Beste Jan,

Zoals je hieronder kunt zien is de tekst / het commando dat jij toen hebt ingevoerd, bij lange na niet correct.

Klik op het Windows logo, ga naar alle apps, “systeem”, klik rechts op de opdrachtprompt, en kies voor “meer”, kies voor ‘als adm. Uitvoeren.
Typ daarna op je scherm

bcdedit /set {default} bootmenupolicy legacy

Let op de spaties!!!!!

gevolgd door een Enter.
Vanaf nu werkt ook in Windows 10 de veilige modus als je bij het opstarten de F8 indrukt.

Hallo gast0225,

Deze methode 2x uitgevoerd, geen succes.
Het lijkt wel of de Opdarchtpromp (Administaror) leeg is na het opstarten.
Voor de "grote update van November naar Versie 1511" was dit de moiste methode en werkte als een tierelier

MVG
Dukkel (ik moet nog wel erg aan die Gebruikersnaam wennen)

Laatst bewerkt door een moderator:
Probeer dat eens zo:

1 - Klik op Start (Windows logo)
2 - Type in: CMD
3 - Klik nu met rechts op Command Prompt
4 - Kies hier Uitvoeren als administrator
5 - Selecteer en kopieer dit: bcdedit /set {default} bootmenupolicy legacy
6 - Klik nu in het Command window en klik er dan 1x met rechts in
7 - Druk op de Enter toets
8 - Klaar

Reactie op bericht 5 : het werkt / het moet werken / het zal werken / het werkt op álle Win 10 computers!

Da's mooi, maar je ziet 1 klein geitje over het hoofd en wel het volgende:

de 'normale' manier van de veilige modus starten in Windows 10 (zoals in de link te zien is) vereist een werkende Windows, of anders gezegd, de veilige modus benader je vanuit een nog op te starten / werkende Windows.
Ik vermoed dat 99% de mensen de veilige modus nodig heeft als windows NIET meer is gestart / wil starten en daar heb je toch echt dat CMD, bcedit etc. etc. voor nodig.

Ik herhaal het nog maar een keer: als jij op de juiste wijze de instructies uitvoert zoals in bericht 3 en 6 te lezen zijn omtrent dat bcedit gedoe en je let HEEL erg GOED op spaties, tekens etc. etc. dan gáát dat in jouw Windows 10 ook werken.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan