F8 veilige modus?

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Berichten
4.439
Ik ben tot op heden nog nooit een ander advies tegen gekomen dan drukken op F8 zou je in de veilige modes brengen. Tot op heden is mij dat echter nooit gelukt. F8 is bij alle computers tot nu toe de weg naar het boot screen. Zit ik al een een jaar of 15 naar de verkeerde toets te staren om me wat veiliger te voelen soms??
 
F8 is bij alle windows versies zo om de bootmenu op te roepen.
Echter moet je dit doen voordat het windowslogo verschijnt. Let wel op, sommige mobofabrikanten gebruiken de f8 toets als bootmenu om vanaf een andere bron te kunnen starten.

Om een andere reden; welke windows praten we hierover? De vraag moet verplaatst worden naar de juiste sectie.
 
We praten over alle windows systemen tot nu toe en die sectie bestaat niet. F8 is inderdaad de knop om een boot selectie te kunnen maken, maar een veilig scherm is me nog nooit gelukt. Ik sla maar wat op alle f's indien nodig. Je mag hem in de juiste sectie plaatsen als je die kunt verzinnen bij deze vraag???
 
Voor zover ik weet is F8 voor het veilige modus menu. Vaak is F12 voor het bootmenu, dit is moederbord afhankelijk daar het Bios dit regelt. Je moet F8 indrukken, direct na het laatste Bios scherm en voordat het Windows opstart logo komt.
 
F8 is ook niet om in veilige mode te komen maar om in het boot menu te komen waar je vervolgens kunt kiezen hoe Windows moet worden gestart. Daar kun je dan veilige mode selecteren. Dat is overigens alleen maar nodig als je problemen hebt met drivers of programma's die tijdens een normale start wel worden geladen en in veilige mode niet.
 
Advies indien veilige modus noodzakelijk: Druk op F8 maar via dat advies ben ik nog nooit in de veilige modus beland. F8 is gewoon de bootknop om een keuze te maken. Ik zie dan alleen de boot mogelijkheden. Toch kom je de F8 = veilige modus knop met een beetje goede wil dagelijks tegen. Ik ga nog eens proberen op verschillende computers, moet wat over het hoofd zien kennelijk
 
Bedankt, maar in de normale instructies, voor de gemiddelde computer gebruiker, staat toch echt alleen altijd maar druk op F8 ! en dan zit je gewoon in het boot menu. De gemiddelde computergebruiker = merendeel van alle ! komt dan dus niet volgens zijn/haar verwachting in het gesuggereerde menu van de veilige modus. Na deze instructie hopelijk meer.
 
Het is vaak heel lastig om op tijd op de F8 te drukken. Zeker bij Windows 8 is het haast onmogelijk.

Maar er zijn andere manieren om de pc in veilige modus te laten starten, dan de F8-toets.

Er zijn twee manieren waarop u het scherm met Windows-opstartinstellingen in Windows 8 kunt weergeven:
• Als u niet bij Windows bent aangemeld, tikt of klikt u op het aan/uit--pictogram in het aanmeldingsscherm en houdt uShift ingedrukt, terwijl u vervolgens op Opnieuw opstarten tikt of klikt.
• Als u zich al hebt aangemeld:
1. Veeg vanaf de rechterrand van het scherm en tik achtereenvolgens op Instellingen en Pc-instellingen wijzigen.
Als u met een muis werkt, wijst u de rechterbovenhoek van het scherm aan, beweegt u de muisaanwijzer naar beneden en klikt u achtereenvolgens op Instellingen en Pc-instellingen wijzigen.
2. Tik of klik onder PC-instellingen op Algemeen.
3. Tik of klik onder Geavanceerde opstartopties op Nu opnieuw opstarten.
4. Tik of klik op het scherm Een optie selecteren op Probleem oplossen.
5. Tik of klik op Opstartinstellingen.
6. Tik of klik op Opnieuw opstarten.
7. Kies de gewenste instellingen in het scherm Opstartinstellingen.
8. Meld u bij uw pc aan met een gebruikersaccount dat administratorbevoegdheden heeft.
 
Is verder ok. Ik ben er tot nu altijd uitgekomen. Maar deze topic geopend omdat ik de laatste tijd weer een beetje vaak het advies ( professioneel ) ben tegen gekomen dat je voor de veilige modus dus tijdens het opstarten op F8 moet drukken. Klaar, Thats it. Ook van Microsoft kant en Windows etc. Hoe stupide mag het allemaal zijn voordat daar eens een keer wat van gezegd wordt of aan gedaan wordt?? Want F8 geeft dus kennelijk bij niemand : Veilige modus. :)
 
Inderdaad, via bios van het MB. Kan ook zomaar F 12 zijn. Echter via F8 boot window, daarna op escape en dan zie je de mogelijkheid om in de veilige modus te komen. Paar miljoen in nederland die dat niet zo maar weten. Vandaar toch weer even die Topic.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan