Fabrieks-scan menu verdwenen na W10 update.

• Onderwerp starter Onderwerp starter ltk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ltk

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Sinds de laatste update van W10 een paar dagen geleden kan ik het (fabrieks-) scan-menu van mijn Epson V500 photo scanner niet meer vinden. Dat startte altijd direct automatisch op na het aanzetten van de scanner. Dat was een zeer uitgebreid menu waarin ik diverse voor-instellingen kon maken (w.o. bv ook meerdere pdf-pagina's aan een scan toevoegen tot één groter document, een negatiefscan maken en zelfs delen van een negatief of document scannen, helderheid, contrast, etc). Ik kreeg nu de mogelijkheid voorgeschoteld om de scan app van Windows te downloaden. Dat heb ik dan maar gedaan, maar de instelmogelijkheden zijn daarin veel beperkter dan wat mijn scanner kan. De mogelijkheden van hierboven zie ik bv nergens maar heb ik wél nodig. Waar kan ik het oude menu weer terugvinden??? (In het startmenu in de app-lijst kom ik via Systeem>Apparaten in hetzelfde zeer beperkte Windows-app-scanmenu terecht).

Die scansoftware kan je waarschijnlijk wel opnieuw installeren vanaf de bij de Epson V500 behorende CD.

Gelukt, (van de Epson-site gedownload). Wel heel raar dat hij zomaar helemaal verdwenen was van de pc, kan zo'n update geïnstalleerde software zomaar helemaal spoorloos verwijderen?? Nog even nagekeken in de geschiedenis van apparaatbeheer: toen ik de scanner aanzette (en het scan-menu niet meer kon vinden) gaf hij aan dat het apparaat nog geïnstalleerd moest worden. Dat heeft hij vervolgens gedaan toen ik de Windows scan app downloadde maar dat was kennelijk alleen een soort basisinstallatie (met het nieuwste stuurprogramma, dat dan weer wel...), in de app-lijst stond hij nog steeds nergens, wel bij de aangesloten apparaten en in mijn Revo-uninstaller zag ik hem ook staan. Nu staat hij gelukkig weer netjes in de app-lijst (met de vermelding Nieuw) met een snelkoppeling op het bureaublad. Met het fabrieks-scanmenu als vanouds. Me happy.

Ok dan :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan