Fabrieksherstel of schone installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

mnb

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 apr 2004
Berichten
1.151
Ik heb wat vastlopers en dingen die niet goed lopen. Advies was terug naar fabrieksinstellingen. Heb eerst nog geprobeerd met vernieuwen maar kreeg toen de melding dat er bestanden missen die op windows medium staan. Ik heb DVD's met windows 8 (bij de laptop geleverd) en ik heb ook een windows 8.1 DVD van Microsoft ontvangen omdat 8.1 update rampzalig verliep (voor een schone installatie dus)

Ik denk dat de bestanden missen omdat ik windows 10 erop wilde, toen heb ik uiteindelijk de laptop naar zo'n servicepoint gebracht maar daar lukte het ook niet (laptop beschikt niet over juiste drivers, 2 jaar oud!) en toen hebben ze terug windows 8.1 erop gezet.

Als ik wil vernieuwen zonder dat alles eraf gaat, maar er missen bestanden, kan ik die dan van zo'n DVD halen of moet ik alles opnieuw installeren? en kan dat door gewoon die DVD te gebruiken, dat is dan eigenlijk hetzelfde als terug naar fabrieksinstellingen maar dan met een medium van buiten af?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb je vraag een paar keer doorgelezen, maar ik kom er niet helemaal uit wat de actuele status van de machine is:
- staat er nu een prima werkende Windows 8.1 op en ben je van plan nog een keer te gaan migreren naar 10?
- staat er nu een rammelende Windows 8.1 op en vraag je ons advies hoe te migreren naar 10 of wil je een perfect werkende 8.1 terug?
- staat er nu een rammelende Windows ?? op en wil je je machine herstellen naar de fabriekswaarden (moment van afleveren?)

Ik wacht even met (het proberen te) adviseren totdat ik goed begrijp wat nu de huidige situatie is en wat je precies hoopt te bereiken.
 
Laatst bewerkt:
Excuus voor de onduidelijkheid. Ik wil een goede 8.1 erop. Nu rammelt ie vaak. Ik wilde ssysteemherstel uitvoeren dus zonder verlies van bestanden maar dan krijg ik de melding dat er bestanden missen. Dus nu is de vraag. Gebruik ik de Microsoft DVD 8.1. En kan ik die gewoon draaien en installeren. Anders heb ik de mogelijkheid terug naar fabrieksinstellingen dat is 8. Destijds veel gedoe bij de update naar 8.1. Dus beter vermijden misschien. Divers ed zullen daarna ook updates krijgen en daar ging het ook vaak mis....wat is je advies? DVD 8.1??? Of terug naar fabrieksinstellingen door repeterend f11 in te drukken kan dat ook volgens medion. Laptop werkt dus wel maar niet optimaal vind ik. Site lopen met name vaal vast. Chrome bv heb ik opnieuw eropgezet maar niet geholpen.
 
Dat heb ik geprobeerd maar dan krijg ik de melding dat er bestanden missen...die op een Windows medium moeten staan. Alleen dan ga ik voor nieuwe installatie en wis ik dus wel bestanden. Of is er een truck om die bestanden die missen te installeren. Melding geeft niet aan wat er mist...
 
Ik stel voor dat je het simpel doet? Kopieer je eigen bestanden naar een externe harddisk en ga vervolgens met Windows aan de slag.
 
Ok. Dus backup en dan Windows 8.1 DVD draaien?
 
Laatst bewerkt:
Backup : kan, maar handmatig in de verkenner je bestanden naar een externe disk kopiëren is net zo handig.

Windows 8 : ja, zou ik doen, maar check vooraf of je de benodigde drivers voor de diverse hardare voorhanden hebt. Je hebt ongetwijfeld naast de Windows DVD bij je laptop, ook een driver CD / DVD ontvangen met daarop de drivers voor de in jouw machine zittende hardware. Installeer die eerst nadat je Windows weer hebt geïnstalleerd. Ga daarna naar Windows update en check op udates. Herhaal dit net zo vaak totdat update geen updates meer vindt. Dit kan wel een keer of 6 achter elkaar nodig zijn.
 
Medion geeft aan windows 8 werkt rest weten we niet. Terug naar fabrieksherstel ging niet kreeg mededeling dat er bestanden misten. Bij laptop meegeleverde windows 8 CD DVD werkte ook niet. Gelukkig nog een Windows 8.1 deze uitgevoerd en de laptop gaat weer pijlsnel. Nu alles weer installeren.
 
Vergeet vooral niet de chipset drivers te installeren. (moet eigenlijk een eerste actie zijn nadat Windows is geïnstalleerd) Deze drivers moet je op de website van Medion wegplukken, óf installeren vanaf meegeleverde driver / utilitys disk. (niet zijnde de Windows installatieschijf).
Check voordat je je eigen programma's gaat installeren ook even of apparaatbeheer geen fouten vertoont.
 
Dank, ga ik eerst doen! Dank:)
Er staan er 13, allemaal gedownload, dan per stuk extract aanklikken/uitpakken neem ik aan.
Apparaatbeheer ook goed.
WOW die gaat weer snel...vliegt over het scherm heen.
 
Laatst bewerkt:
Nou...ik heb contact gehad met Medion en de laptop (van 2 jaar oud) is niet in staat om up te daten. Dus als je bij Medion een wi 8 laptop koopt, dan houd je wi 8 en anders kunnen er problemen komen.
Helaas.
Nu kan ik voor 200 euro een nieuwe accu kopen en de laptop opsturen zodat zij volledig fabrieksherstel doen naar wi 8. De ontbrekende bestanden zouden op de recovery dvd/cd zitten maar die werkt niet. Ze kunnen geen werkende DVD sturen en zoiets ga je toch ook niet uitproberen als je net een nieuwe laptop hebt, fabrieksaf met wi 8.

Al met al ik laat 8.1 maar staan, het ding blaast behoorlijk bij het opstarten en een heel aantal updates mislukken maar hij werkt en is snel.

Laptop is door Microsoft servicepunt naar wi 10 geprobeerd te krijgen, toen opgestuurd naar service dienst en die hebben de laptop teruggezet naar windows 8 maar hier zijn dus bestanden verloren gegaan. Professionals....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan