Fabrieksinstellingen na opnieuw instaleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

joeppoep12

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2010
Hallo allemaal,

Ik heb een Del laptop. Ik wil hem graag terug zetten in de fabrieks instellingen. In de handleiding staat duidelijk hoe dit moet. Maar ik heb pas windows 7 er (opnieuw) op gezet. Nu is mijn vraag kun je hem dan nog steeds in fabrieks instellingen zetten, niet dat hij dan vast loopt? en het helemaal niet meer doet!

De reden waarom ik de laptop terug wil zetten naar fabrieks instellingen is:
Sinds ik hem opnieuw geinstalleerd heb er allemaal extra's verdwenen zijn aan de interface enzo... of is er nog een andere manier om dit te herstellen/terug te krijgen

Alvast bedankt allemaal,

Joep van de Ven

Als ik nu maar begreep wat jij bedoelt met die interface en verdwijnende dingen......?

Je vraag is best wel lastig te beantwoorden. Er kunnen namelijk twee situaties actueel zijn:

1. je hebt van Dell een 'echte' Windows (Vista?) of een Dell Vista schijf maar met extra's van Dell erop gekregen?
2. je hebt géén Windows schijf erbij gekregen maar de Windows hersteloptie kan (/moet) middels een verborgen partitie.

In geval 1 is het simpel : je kunt gewoon herstellen.
In geval 2 hangt het ervan af of jij bij de installatie van 7 mogelijk de verborgen partitie de nek hebt omgedraaid. Zo ja, dan kan je niet meer herstellen, zo nee, dan kan je ook op deze wijze de fabrieksinstellingen terugzetten.

Dankje voor het snelle reageren :D

Het zit zo: ik heb een cd met windows 7 erbij gekregen toen ik hem kocht.
Het was er al op geinstaleerd maar nood gedwongen moest ik het opnieuw instaleren door middel van die cd.
Maar !! Je kunt dmv F8 paar keer in te drukken tijdens het opstarten. naar het menu gaan om hem terug te zetten naar de fabrieksinstelling.
Maar komt dan alles echt alles terug ?

Bv. als ik het geluid harder zet hoor je hem wel harder gaan maar daarvoor kwam ook in het beeldscherm te staan dat hij harder ging en hoe hard hij stond. van dat soort dingen ook stond er boven in het scherm een soort snelkoppelingblad. ik hoop dat dit duidelijker is....??

Als je écht een OEM Windows 7 DVD erbij gekregen hebt dan is er geen enkel risico.
Probeer dan idd. eerst middels de F8 modus de fabrieksinstellingen terug te krijgen. Dat gaat in 99,99999999999999% van de gevallen goed. In het onwaarschijnlijke geval dat het niet lukt gebruik je alsnog de Windows DVD en zal je handmatig van de website van de fabrikant al diens 'nuttige' utillitys dienen te downloaden en te installeren, maar geloof mij: de meeste users willen het liefst een schone Windows installatie zonder de veelal overbodige en geheugen vretende fabrikanten utillitys.

Laatst bewerkt:
:$

Kun je al die dingen dan gewoon downloaden via hun site :O ??
Want als dat zo is hoef ik hem toch niet naar de fabrieks instelling te zetten ??
Want daar gaat het juist om, om die dingen terug te krijgen :P

Tot zo ver al super bedankt :D ( ik ben niet zo slim op dat gebied meer het hardware gedeelte zelf :p)

Soms is het lastig de juiste drivers te vinden op de website van een fabrikant (je moet precies weten welke hardware in je machine zit) en daarom is een herstel naar de fabrieksinstellingen meestal het handigste.

Oke dat word dan denk ik fabrieks instellingen terugzetten. Maar even voor de duidelijk heid. Ik heb een keer windows erop nieuw opgezet, kan je hem dan nog steeds helemaal terug zetten of zet hij hem dan terug naar dat punt waar ik hem opnieuw instaleerde ?? En heb ik dan alles echt alles weer terug :D wat er op het begin opstond? ( ik heb al mijn afbeeldingen/documenten/video's gebackupd zijn er nog andere dingen die slim zijn om te back uppen ??? Echt Hartelijk dank !!!!!!

Dat hangt er vanaf of de verborgen partitie nog steeds aanwezig is of dat je die omzeep hebt geholpen. Dat kun je checken in systeembeheer e.v.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan