Fabrieksinstellingen zonder Backup

Status
Niet open voor verdere reacties.

remonscholte

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2008
Hallo,

ik wil graag mijn laptop Aspire 7730G volledig formatteren. Maar het probleem is dat ik geen backup heb.. ( of ben ik die niet eens nodig? ) Ik bedoel dus CD's van Vista..
hoe kan ik dit fixen?

Remon

Een backup zal je vermoedelijk zelf moeten branden op DVD's.

Mogelijk heb je ook een partitie waarvan het teruggezet kan worden.
Die functie activeer je bij een bepaalde F knop bij opstarten.

Zoek je handleiding op en bekijk je mogelijkheden.

Je key staat op een sticker.
Soms wordt er een recoverycd/dvd meegeleverd en een cd met drivers.

Formateren kan ook met een ander opstartcd.
Maar wat is de bedoeling en wat moet er weer op komen staan?
Maar al te vaak wordt ook de recoverypartitie onbedoeld verwijderd.

Als je wilt naar de afleveringsstatus zal je de handleiding even moeten consulteren.

Laatst bewerkt:
bedankt voor je snelle reactie!

Nou, ik heb op het begin dus geen backup cd gemaakt, en heb nooit één meegeleverd gekregen.
Dus ik heb werkelijk waar geen idee wat ik moet doen.

Wat ik wil? Fabrieksinstellingen, alles er af, gewoon lege pc met Vista zoals het was. ( Laptop heeft te veel fouten nu, en ik ga hier geen backup van maken )

Kijk of je de backup kan branden: ftp://ftp.support.acer-euro.com/not...r's guide/Acer eRecovery Management Dutch.pdf

Het systeem herstellen: ( Acer Recovery management)
Restore system to factory default (Systeem herstellen naar standaard fabrieksinstellingen)
Selecteer deze optie om de computer te herstellen naar zijn oorspronkelijke status. Alle eerder
geïnstalleerde programma's en opgeslagen gegevens zullen verloren gaan. Wanneer u deze optie
hebt geselecteerd, wordt de computer opnieuw opgestart en wordt het systeem hersteld vanaf de
image op de verborgen partitie van de harde schijf.

Nogmaals raadpleeg je handleiding.
Die staat ook op Acer.nl

Laatst bewerkt:
Met dat programma dat je me geeft moet je nog een backup maken. Het lijkt me niet verstandig als ik van deze status een backup ga maken.. ik heb er GEEN gemaakt op het begin.

Maar je kan de fabrieksstatus op cd zetten.
Die staat immers op een verborgen partitie.

Selecteer bij het openen Burn DISK.

Laatst bewerkt:
okay, ik zal het via dat programma proberen, maar moet het eerst downloaden. Heb het ooit verwijdert.

Dit schrijft laptopshop:
"Hoe kom ik in het recovery menu van de 7730G-644G100MN?

Gebruik hiervoor bij het opstarten van de 7730G-644G100MN de combinatie toetsen Alt+F10

Je komt nu in het recovery-menu. Hier volg je de stappen om de 7730G-644G100MN terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Let er op dat je een back-up maakt van alle gegevens en programma''s, aangezien een recovery alle data op je harde schijf wist".

ohke! dat ga ik dus zeker doen, super bedankt voor je hulp!

Ik laat je weten als het geholpen heeft!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan